Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Rekomenderar Akupressur

Av Annelie - 12 maj 2009 19:08

En ung tjej som under tre års tid studerat och gått i lära hos en kines och lärt sig använda akupressur, var och besökte våran Tisdagsgrupp idag.

Vi som ville fick prova på att bli "tryckta" på. Jag ställde mer än gärna upp som frivillig.

Ytterligare en annan kvinna hjälpte till med de kunskaper hon hunnit lära sig av den andra tjejen.

Jag säger bara en sak.. Dom visste vad dom gjorde!

När den yngre utbildade tjejen började "söka av mig" hittade hon direkt punkter som hon började jobba med. Jag hade aldrig tidigare träffat henne, så hon visste inget om mig. Snabbt hittade hon punkter som gjorde nått förtvivlat ont. Efter ett tag frågade jag undrande vad dom punkterna stod för.

Njurar och urinblåsa. Dom mår verkligen inte bra just nu! sa hon!!!

Ja, inte lustigt dom gör ont, sa jag, och berättade om min kraftiga urinvägsinflamation som jag drabbades av nu i helgen. 

Den andra kvinnan hittade mina bekymmer med min tunntarm. Jag får mellan varven kraftiga krampanfall i mina tarmar. Det har jag haft sedan jag var barn. Man har tagit prover och röntgat, men inte hittat nått fysiskt fel.

Nu kunde hon "känna" att min tunntarm, mjälte, lever och min ena njure inte mådde bra. Att mjälten  och levern var påverkade var nytt för mig. Men resten hade jag viss koll på. Tydligen påverkar dom varandra.

Hur som helst ska jag nog ta mig både råd och tid att börja gå hos den  här tjejen som är utbildad Akupressör. Kanske kan jag bli lite klokare på min egen kropp och börja må bättre!


Nu i eftermiddag fick jag båda mina yngsta juveler, utan tjafs alls, till att hjälpa mig att storstäda i köket. Det gick så smidigt och bra! Dom var till oerhörd hjälp och var jätteduktiga!

Vi ska ju ha kalas på söndag. Och två av de som kommer är smått allergiska mot hundar. Vilket leder till bekymmer då jag brukar ha Argos här på dagarna. Både Heron och Cilla är av den mer allergivänliga sorten.

Heron vet jag att båda klarar riktigt bra.

En av orsakerna till att jag valde just den typen av hund som Heron, var just av den orsaken att mina nära och kära som jag umgås med ska kunna tåla honom lite bättre än en vanlig hund.

I morgon fortsätter storstädningen, halvsaneringen, av mitt hem. Om jag orkar. Men jag får göra så mycket jag orkar, och sen hoppas på lika fin hjälp som jag fick idag av mina grabbar!


Nu har Herr B kommit hit! Så det är väl bäst jag går och är lite trevlig.


Ha de!


Kram! :)

 
 
Berith

Berith

12 maj 2009 21:06

Vist är hon duktig =)
Ha en bra kväll och hälsa Mr B =)

Nu går jag snart och kryper ner i bädden ;)

http://www.maxmax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 8 februari 2010 08:09

Ja, vad annat kan man säga. Bara massa elände och sjukdom. Herr B´s pappa blir fort sämre i sin demens. I lördags belv han hastigt inlagd på en geriatrikavdelning för utredning. Skönt att det blir gjort så vi får svar på vad det är som händer rikti...

Av Annelie - 21 januari 2010 08:04

Den senaste tidens bristande närvaro här inne på bloggen är pga av att jag inte haft någon som helst lust att sätta mig vid datorn för att skriva. Vid datorn har jag dock suttit när jag varit inloggad på facebook. Inte hela tiden förståss, men lite...

Av Annelie - 10 december 2009 08:06

Har bott i min lägenhet sedan 1 December 2001. Trivs så himla bra här. Det är lägenheter som under slutet av -80 och början på -90 genomgick en rejäl renovering. Många av lägenheterna har slagits ihop och blivit större. Det finns dock inga större l...

Av Annelie - 9 december 2009 07:55

Fick detta mail av min mycket goa vän AW från östgötaskogarna. Var rätt kul så jag tänkte dela med mig. =))   ~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~ Kära Dagbok ,   Jag har precis fyllt 45, och min son (älskling!) gav mig en veck...

Av Annelie - 4 december 2009 13:23

Äntligen! Ja, jag säger bara ÄNTLIGEN ser det ut som om vi kommer oss ut till stugan i helgen! Så just nu har jag verkligen inte tid att sitta här och knappa på tangentbordet. Har iaf precis kommit hem efter en "lunchdate" med Fru K, Fru L, Fröke...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards