Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Annelie - 8 maj 2009 17:43

Åkte ju som bekant med Fru K till stan idag. Hennes bil är inte så kry och fick träffa doktorn. Det blev en dyr historia. :(  Känner med er och hade för eran skull önskat att ni kunde fått ha roligare för pengarna.

Köpte stoppning till tubkudden, men har inte orkat göra ett dyft sen jag kom hem. Har varit totalt slut och trött. Så kudden blir inte klar idag. Det är en sak som är säkert.


Det blir förmodligen en mycket lugn hemmakväll. Kommer givetvis att sakna min älskade Herr B. Saknar honom hela dagarna.

Hans söner, iaf de två yngre ska vara hos honom i helgen. Den äldsta är så stor och duktig så han gör ju som han själv vill. Han är 18, går sista året på gymnasiet, fått ett toppenbra jobb för hela sommaren på Piteå Äventyrsbad. Han ska laga mat till returangen. GOD mat!!! Måste nog förbi där i sommar nån sväng och provsmaka! *L*

Med andra ord tar han studenten i sommar!!! Sen är det det vuxna arbetslivet som gäller! Men det kommer han att fixa galant!


Vet inte om jag kommer att träffa Herr B i helgen. Jag hoppas nog det. Möjligt vis att jag tar bussen in i morgon förmiddag och åker hem på söndag kväll. Den tiden klara ju sig mina grabbar på. Och dessutom hinner jag hjälpa Herr B med lite grejer som han måste ha klart med innan nästa veckas början. *L*


Barnen mina har redan hunnit hugga in i allehanda rester som fanns i kylskåpet. Men jag har varit för trött för att ens tänka på mat. Men nu skriker magen och jag är hungrig som en varg!

Hoppas det finns nått kvar.... Annars gör jag mig en gröt på hälften fiberhavregryn och hälften rågflingor. Serveras med lingonsylt och mjölk!!! Gissa om det är mums!!! *slurp*

Nu börjar snålvattnet rinna till.... hehehe... Det får blir gröten oavsett!

Jag älskar gröt och kan bli vanvettigt sugen på det! *L*

Av Annelie - 8 maj 2009 09:23

Min äldsta har vaknat ur sin skönhetssömn. Han åker med mig och fru K in till staden, om det är ok för fruk K förståss. Måste ringa och kolla det. Sen har han sin kortdag idag. Han kommer därmed att vara hemma redan kl 13.

Ännu bättre för Argos och Heron. Då blir det ännu kortare tid för dom att vara ensam.


Jag har fått i mig frukost. Nu ska jag bara göra mig klar för resten av dagen.

Av Annelie - 8 maj 2009 08:05

Jag gjorde aldrig färdig tubkudden igår. Det gick inte helt enkelt. Trodde jag hade stoppning kvar i källaren i en påse. Men den hade jag tydligen kastat vid nån rensning någon gång. men idag har jag chans att köpa ny stoppning inne i stan.

Min Mellanson,16 åringen, gjorde för andra dagen i rad, två potioner tacccopaj. Det var 18 årige storebror och Herr B som fick sätta tänderna i pajen och låta sig väl smakas!

16 åringen har som projekt ifrån hemkunskapen att planera en maträtt för två, räkna ut kostnaden (den får inte överstiga 15kr/port.), tillaga, servera och diska undan och göra fint efter sig. Tillagning, servering, diska och göra fint får ta max en timma.

Han skulle träna på detta hemma minst vid två tillfällen. Sen kommer han att få göra allt detta själv på skolan medans fröken tittar på och gör en bedömning. Jag tror nog han kommer att fixa detta jättebra!

Herr B gav honom ett MVG! *L* Och efter igår så är jag nog benägen att hålla med. Han var jätteduktig!

På Torsdagskvällar har vi börjat med nått nytt, med start igår.

Vi är ett gäng vänner som ska försöka träffas varje Torsdagskväll på Café 33

här i Boliden. Igår blev vi 7 stycken tappra glada vänner som slöt upp. Man måste alltså inte komma dit varje Torsdag. Utan när man själv känner att det passar och man känner för det. Ett mycket trevligt initiativ och påhitt av min söta vän fru K!

 Direkt efter Café-träffen åkte jag och Herr B till hans pappa och styvmamma för en visit. Mycket trevligt det med! Som vanligt blev det en massa prat om allt mellan himmel och jord. Dom är så trevliga och gulliga!


 Idag blir det att följa fru K in till stan. Hon ville så gärna ha sällskap. Och det är klart att hon kan få. Det passa ju rätt bra idag med. Då behöver inte hundarna vara ensam så länge.

Jag tar en promenad med dom innan vi åker. Fru K kommer hit vid halv elva och hämtar upp mig. Kl två kommer mina två yngst guldklimpar hem och tar ut dom på  prommis igen.

Sen har jag min äldsta guldklimp som ligger och trynar fortfarande. Vet inte hur länge han ska vara hemma idag, om han är ledig eller bara börjar sent.

Så hur det än blir med honom, så slipper hundarna vara ensam så länge. Sen har dom ju sällskap av katten Luna! Fast hon busar helst bara med vår egen lilla Heron. Argos strycker hon sig bara lite emot då och då. Strackars stora Argos brukar då se väldigt spänd och frågande ut och undrar vad som egentligen är på gång. *L*


Nu ska jag se till att få i mig frukost!


Herr B.. Du är mitt allt! *L*


Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards