Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Annelie - 15 maj 2009 12:49

Detta behövde jag verkligen. Heron med för den delen.

Fru K ringde medans jag höll på att baka tidigare i förmiddags och undrade om jag och Heron vill följa henne och hennes sötnos Lillan på en promenad.

Jag bakade klart och så bar det iväg. Jag gick mot Fru K´s hus och så möttes vi upp utanför.

Promenixade genom samhället till vårt lokala vattenhål (badplats) Sidtjärn.

Hundarna fick springa lösa medans vi gick runt den lilla sjön. Dom sprang och nosade glatt på så mycket som möjligt. Skvätte och markerade så andra hundar i området skulle veta att just dom varit där.

Fru K kastade ut en sten i Sidtjärn. Det sa plopp och stenen sjönk till botten. Båda våra hundar stirrade och gnydde och ville så gärna hämta den försvunna stenen. Hipps vipps så tog Lillan ett skutt rätt ut i luften och landade med ett lätt magplask i vattnen. Hon skulle bara ha stenen.

Men jag tror, att när hon i samma stund landade i vattet, insåg att det var rätt kallt. Snabbt vände hon om och simmade mot land.

Det var visst hennes första dopp någonsin! Och inte blev hon rädd heller! *L*

Heron däremot var mycket mer försiktig. Han gick på sin höjd ut tills vattnet nådde just upp till halva kroppen. Blöta belv dom. Roligt hade dom!

Sen fick dom springa sig varma och mindre blöta innan vi gick hemöver.

Passade på att gå in och handla på Savers på vägen hem. Får se om det blir nått mer baka idag, eller om det bara blir småstäda lite varstans här i lägenheten. Det är ju flera timmar kvar av den här dagen.


Av Annelie - 15 maj 2009 10:52

Sov riktigt gott i natt. Steg upp vid vanlig tid, vid 7, och såg till att mina två yngsta fick i sig frukost och pratade med dom. Började även förbereda för bullbaket.

Nu är bullarna klara. Dom är till min 14 årings födelsedagsfirande på Söndag.

Fru k ringde för dryga timman sen och undrade om jag ville med ut på promenad med Heron. Vi tar en kort sväng då jag fortfarande känner mig segtrött. Men vi avslutar promenaden med att hundarna får springa av sig vid Sidtjärn. Det blir toppen för min lille Heron.

 


Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards