Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Annelie - 19 maj 2009 11:34

Fy vad trött jag blev av den lilla promenaden. Inte klokt egentligen.

Men nu ska jag  ta på mig jackan och pallra mig iväg till Gula Villan.

Kanske piggar jag på mig där! *L*


Kram!

Av Annelie - 19 maj 2009 08:20

Helgen var fantastisk! Solen sken och värmde helt underbart!

Jag är en sån som person som helst vill vara ute så mycket som möjligt när solen skiner. Jag brukar försöka köra ut mina ungdomar då med. Att ligga och dra sig halva dagen och sen bli sittandes inne är inget jag gillar.

Är det sol får man passa på att vistas ute och hitta på nått utomhus i stället!

Många barn och ungdomar idag har så svårt för att verkligen nyttja det vackra vädret. Dom blir stugsittare som värsta gamlingarna. Nä, föresten... Dålig jämförelse. Gamlingar, de som tar sig ut för egen maskin, är suveränt duktiga på att var ute i ur och skur.


I lördags ringde jag till fröken BW och hennes gubbe. Dom var ute i deras egna lilla paradis och njöt och hade det hur bra som helst. Jag och Herr B undrade om vi fick komma och hälsa på. Det fick vi! Vi åkte!

Heron blev jätteglad då han fick träffa Max, deras hund, och leka med honom. Dom till och med badade. Ja, i alla fall Max! Heron blötte bara sina ben. Sen tyckte han att det fick vara nog. 

Fröken BW och hennes gubbe bjöd på en otroligt god paj. Måste komma ihåg att be om receptet.

Vi blev där några timar innan vi sen styrde hemmåt igen.

Heron var helt slut och jag röd som en kräfta på vissa ställen. 


Söndagen bjöd på än mer varmare och soligare väder!

Tanken var nu att vi skulle ha min yngsta grabbs födelsedagsfirande här hemma. Tanken gled dock hem till kära mor och fars hus och hålla till ute i trädgården i stället. Men eftersom min mor fortfarande inte återhämtat sig helt efter sin operation ville jag inte ens fråga om det var ok. Vill inte att hon ska känna stress och press att måstaha en massa folk springandes runt omkring henne.

Men så ringde hon själv och föreslog att vi kunde hålla till ute i trädgården. Det var ju så fint väder och barnen skulle få mer yta att springa och leka på.

Sagt och gjort. Vi pakade med oss allt fika och drog iväg!

Måste säga att jag nog tycker min mamma skötte sig riktigt bra. Hon kunde faktiskt låta bli och springa runt och passa upp på alla. *L*

Vi andra skötte dukning och allt som hör därtill. Barnen lekte, Heron var åter lyrisk och överlycklig.

Efter allt go´fika och prat om allt och inget undrade så kära mor om vi inte ville stanna kvar och grilla med dom. Sagt och gjort.. igen! Det blev ett besök på ICA och handla nått grillbart. Var rätt så urplockat då vi kom till disken med grillbart kött. Många hade tydligen samma tanke den dagen.

Men vi köpte det som fanns, grillspjut, liten bit kyckling och laxspett!

Gu´så gott allting var! Givetvis satt vi ute och åt! Äta ute smakar alltid så mycket bättre än inne!

Vi var 13 personer den dagen. Och då var inte alla med!


Så kom måndagen!

Solen värmde skönt även igår. Inte ett moln på himlen så långt ögat kunde se.

Fru K ringde och undrade om vi inte kunde ta en kopp kaffe/ te på min balkong. Men då min balkong inte är städad sen föra sommaren så var det inget jag rekomenderade. Men jag bryggde kaffe och kokade te, hämtade picknickkorgren från förådet i källaren och så gick vi till Sidtjärn i stället.

Hämtade Argos på vägen dit. Hundarna fick springa lösa och busa. Dom badade även. Argos var den som badade mest. Vi kastade ut en pinne (läs: större gren) och sen simmadeArgos ut och hämtade den. Lillan och Heron var mer försiktiga på att ge sig iväg och simma.

Vi var där ganska så länge. Men eftersom Argos och Heron inte hunnit torka upp, så gick jag och hundarna och satte oss i Argos husses och mattes trädgård och njöt ett tag till.

Argos matte, fröken EN, kom hem vid 15 tiden. Då var både hundar och jag helt slut!

Jag och Heron gick hem. Somnade en stund och sov så himla gott!

Även min 16 åring somnade av ett tag efter han kommit hem från skolan.

Det blev så småningom sen middag och slapparkväll. Herr B kom inte då han blev tvungen att jobba över några timmar. Så när han väl fick lämna sitt jobb var det som ingen idé att köra ända hit.


Idag är det Gula Villan! Ska ut med Heron och Cilla innan jag tar cyckeln dit. Jag ska hämta Argos med så han får hänga med en sväng.

Har bokat tvättid i eftermiddag/kväll. Får se hur jag orkar med det sen. Två tvättar borde jag fix i alla fall. Ska ju försöka handla hem lite nödvändigheter med.


Men nu göra sig fin och så ge sig ut!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards