Alla inlägg under februari 2009

Av Annelie - 27 februari 2009 09:00

Man ska ju verkligen inte klaga. Det finns alltid de som har det värre.

Men nu har jag haft ont mer eller mindre under några dagar.

Värktablett hjälper... ett tag! Nu har jag desperat försökt få tag på nån på vårat badhus som kan massera eländet. Fast sist jag var dit blev jag liggandes i två veckor. Så jag vet egentligen inte om det är så bra. Men nått måste göras.

Värken från nacken och ryggen ger migränliknande huvudvärk. Jag är sååå less!


Nu har jag försökt  planera ihop min dag. Ja, egentligen hela min helg. Men det är svårt när värken ställer till det. Eller i af mycket oinspirerande!

Har försökt få tag på Argos matte... undrar om hon vill ha hjälp med att rasta honom nått idag???

Jag kan inte ta med honom än då Lillan är med. Han blir helt galen i henne. Minst sagt! Så han måste få sin egen prommis utan henne i närheten. Men det får bli en kortis i så fall med honom då jag egentligen inte orkar nått idag. Huvudsaken att han får komma ut och pinka i alla fall.

 Nu tjuter Heron stackarn. Han vill pinka säger han.



Av Annelie - 24 februari 2009 14:25

Bäst att skriva lite om helgen innan jag glömmer...

Egentligen hände just inget speciellt utöver det vanliga. Herr B som var hos mig nästan hela förra veckan ( han var barnfri förutom så när som på sin 18 åring ). Givetvis var kom han hit till mig på fredagkväll med och stannade tills på lördagen. Då skulle han iväg och kolla på Hockey, SAIK, ihop med ett gäng andra "gubbar".

Tanken var väl att alla "gubbar" skulle ut på krogen efteråt. Men Herr B var tydligen inte på nått större festarhumör och hämtades frivilligt av fru K´s trevlige son unge herr K.

Fru K med son höll mig och mina söner sällskap under lördagskvällen. Vi kollade på melodifestivalen då Herr B anlände.

Det blev en som vanligt mycket trevlig kväll i bästa vänners sällskap!

På söndagen tog jag och Herr B en promenad i snöyran hem till Herr B´s pappa och styvmamma. Där blev vi kvar nästan hela eftermiddagen pimplandes kaffe och tryckte i oss go´fika! Mycket trevlig det med!


Satt och pratade mycket om Herr B´s pappas "stuga", som i mina ögon är mer ett hus... Känns bra att verkligen få både Herr B och hans pappa att förstå att jag verkligen kommar att måna om deras smultronställe.

Jag har vid ett tillfälle fått följa med och kolla in stället. Och jag kan lugnt påstå att jag definitivt kommer att trivas att tillbringa så mycket tid som möjligt där med min nya familj.


Var uppe i skogen med alla hundar idag. Vi blev ute över 1½ timme. Det var så underbart härligt skönt, solen sken, hundarna kunde rasa av sig och jag blev blöt i svett!!!

Argos som egentligen var hemma med matte och sin mänskliga lillebror, fick hänga med mig, Heron och Cilla. Som tack bjöd Argos matte på en god kopp värmande te! Smakade undrbart gott!

Sen att jag resten av dagen blev tokslut och inte gjort nått vettigt känns ovidkommande. Har ändå fått jobba på rätt bra med kroppen i skogen idag. Så jag är mer än nöjd!


Nu ska jag iväg till våran lokala ICA Extra och kolla in en eventuellt ny köksklocka. Annars finns det en på Åhlens som jag spanat på under ett par års tid. Men att åka in bara för den... Fast å ena sidan är det ju den jag helst vill ha!


Ser att det börjat blåsa upp där ute nu. Dessutom har det börjat snöa igen.

Lika bra att gå nu på en gång. Heron måste ändå ut i vilket fall. Sen blir det att börja med middagen!

Fru K´s hund Lillan, kommer hitskjutsandes av sin mormor och morfar vid 18 tiden. Då ska hon få hålla oss sällskap under några timmar. Fru K med son är i grannstaden på ärenden. Får se hur Heron reagerar nu när Lillan är i löpen. Han har inte reagerat hittills. Men det har Argos som visst blivit tokkär och mer eller mindre helt galen!

Skulle Heron visa sånna symtom får jag helt sonika stänga in honom hos mina söner. Men jag tror det kommer att bra.


Nu affären!

Av Annelie - 23 februari 2009 13:23

När jag blir piggare så ska jag skriva mer om helgen. Men riktigt bra har den varit!

Idag har jag varit såååå trött. Har inte kunnat hålla mig vaken många stunder. Ändå sov jag som en stock i morse, klev upp kl 7 pigg, glad och utvilad. Knappa en och en halv timme senare kom den förlamande tröttheten och knockade ut mig totalt.

Stackars hundar... Har endast Argos som extrahund idag. Ska nu skynda mig ut i snöyran med vovvarna innan John Blund slänger hela säcken sömnpulver i ögorna på mig igen. Har en tanke på att höra om fru K hunnit med att rasta Lillan nyligen eller om dom vill hänga med... Jag ska ringa och höra...





Av Annelie - 20 februari 2009 11:03

Tänker inte blogga mycket alls idag. Har migränliknade huvudvärk sedan skjutsandet av 13 åringen fram och tillbaka genom samhället igår. Sen hade jag tvättstugan igår med. Bärandet av tvätt upp och ner för alla trappor brukar göra sitt till med på den fronten. Har ändå sett till att han tvättstugan idag med.

13 åringen fick rejält ont i andra örat i natt. Han låg och skakade av smärta. Ska iväg och hämta medicin och handla så fort jag återhämtat mig själv en stund.


Nu vila och blunda en stund!

Av Annelie - 19 februari 2009 21:04

En spegel ljuger aldrig!

Passerade en STOOOR spegel idag. Såg till min fasa att jag vuxit på bredden rätt mycket!

Inte för att det är en nyhet. Jag kommer inte i mina egna täckbyxor längre. En mycket god vän tyckte nog synd om mig i kylan härom dagen, så hon ordnade att jag fick låna ett par som jag faktiskt kunde ha. Har redan använt dom på mina rundor med hundarna och jag håller mig varm och go!

Har nu bara ett par jeans och ett par mysbyxor som jag kommer i.

Tröjorna sitter som korvskinn. Känner att mitt allmäntillstånd blivit negativt påverkat.

Mötet med den stora spegeln fick mig att allvarligt börja fundera på att bli mera hälsosam! För i vinter har jag verkligen inte mått bra. Tröstätningen har tagit över. Jag har gett vika för frestelser alltför lätt.

Funderar på att en vecka i taget ändra på EN sak i mitt liv, som kan bidra med viktnedgång och bättre hälsa.

Från och med nu på måndag ska jag sluta med ALLT bröd. Jag är en riktigt "mackoman". Så det kommer att bli en riktigt tuff utmaning!

Socker däremot är jag inte så farlig på. Jag brukar vilja ha lite honung till mitt te. Men annars sockrar jag aldrig. Tycker socker egentligen bara blir äckligt i för stora mängder. Däremot finns det mycket dolt socker. Ska försöka hålla lite extra koll på det med.

Kommer att försöka skriva om mitt eget lilla hälsoförsök. Då mest för min egen skull för att kunna skriva ner mina tankar och hur jag känner och tycker under tiden jag gör detta.


Snart är det dax att sova. Sov gott allihopa!

Av Annelie - 19 februari 2009 18:49

Min 13 åring har vätska som står bakom trumhinnan. Men det buktade inte ut så mycket då läkaren tog sig en titt. Lite förändringar såg hon dock, och med tanke på hans tillsammans långa förkylningstid med återkommande feber och sakta försämring i allmäntillståndet så skrev hon ut penicillin.

MEN... den hämtar jag bara ut OM han under denna dag eller natten till i morgon blir sämre och får mera ont igen. Annars låter jag receptet ligga orört.

En otroligt bra deal tycker jag!

Jag vet ju själv att man ska vara ytterst varsam av användandet av antibiotika.

Övernanvänding ställer ju på sikt bara till större bekymmer.

Det enda jag kan oroa mig för är att det eventuellt blir lunginflammation av det hela. Tycker att hostan börjat ändra karaktär och börjar låta mer åt lunghållet. Får hålla ett vakande öga på det där!


Var på kursen. Bra uppslutnig. Mycket surr! Jag har rätt  svårt för när det blir så stimmigt surr. Oftast är jag totalt slut när jag kommer hem och somnar oftas av i soffan ett par timmar efteråt.

Idag höll vi knappt på i två timmar. Det räckte mer än väl för mig.

Att jag blev så däckad just idag beror säkert till stor del att jag drog iväg med 13 åringen på sparken fram och tillbaka från Hälsocentralen på förmiddagen. Jag ville inte att han skulle behöva gå hela vägen fram och tillbaka på grund av den envisa hostan han får vid minsta lilla ansträngning.

Jag var dyngsur i svett, trots kylan, då vi äntligen kom hem igen. 13 åringen sa på väg hem att detta skulle jag nog behöva göra oftare. Dra honom på sparken runt samhället alltså! *SS* Vad kan jag säga... Han har ju rätt grabben! ;P


Nu ska jag slänga mig framför tv:n en stund. Jag och 16 åringen har tvättstugan nu ikväll. Ska strax ner och jobba på lite där. Sen är det ledigkväll resten av kvällen!



Av Annelie - 19 februari 2009 09:34

Tittar ut genom fönstret och konstaterar att det fortfarande är alldeles för kallt för att kännas skönt att gå ut. Har börjat snöa en aning med.

Gruvar mig för alla vändor ut som måste göras idag.

Min 13 åring som varit förkyld med feber av och till under flera veckors tid fick nu i natt återigen feber och öroninflamation! Så jag måste sätta honom välklädd på sparken och avlägga ett besök på Hälsocentralen ( VC heter visst så nuför tiden...) Kl 11 skulle vi då vara där och låta dom kolla in örat.

Sen har jag min kurs idag med. Kursen som handlar om hälsa och välmående.

Man kan få lite olika behandlingar om man så önskar. Eller en ny frisyr om man nu så vill. Ingen dum kurs alls måste jag säga. Men i huvudsak gå det ut på att prata om hur var och en av oss kan må bättre i vardagen med bara små förändringar. För de flesta av oss deltagare mår man bara bra av att komma hemmifrån ett tag och träffas nere i lokalen varje torsdag!


Nu medans jag väntar på att tiden för avfärd närmar sig, så passar jag på att köra en tvättmaskin nere i källaren. 

Ska snart ner och hänga tvätten. Sen ska jag ut med Heron och Argos innan jag och 13 åringen ska iväg.


Har jag sagt att Herr B är makalöst fantastiskt snäll? *L*


Av Annelie - 18 februari 2009 17:25

Var ju lite smått upprörd i mitt förra inlägg. Men nu kan jag medela att allt har löst sig till det bästa tänkbara.

Den omdömmeslösa föräldern förlorar nu huvudvårdnaden om sin minderåriga ungdom. Ungdomens andra förälder får efter år av kämpande rätten på sin sida och har nu redan i eftermiddag hämtat hem sin tonåring.

Sen visade det sig att min son och en vän till honom inte alls var inblandade i det som skedde i torsdags efter skolan. Däremot visste dom dom vad som var på gång, men inte hur allvarligt det egentligen var.

Telefonen har gått varm. Jag har försökt luska ut vad jag kunnat göra

Jag har haft ett mycket djupt och ingårende samtal med min son. Sen har jag och berörda föräldrar synkat ihop våra söners berättelser, och nu verkar allt stämma.

Allting har rett ut sig! Tack och lov!


Nu väntar jag bara på att Herr B ska komma hit! Eventuellt blir det ett besök hos familjen K och kolla på Gray´s Anatomy ihop med flera av våra vänner. Får höra vad Herr B tycker om det... :P *L*

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards