Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Orken är slut! Energin borta!

Av Annelie - 30 januari 2009 09:55

Är så trött! Igen! Har inte orkat skriva nått ens i bloggen på ett par dagar.

Har varit annat som snurrat i mina tankar och kört slut på mig inifrån.

Fick tag på Syven tillslut. Bokade tid med henne. Jag och min 16 åring satt hos henne länge igår förmiddag och försökte reda ut alla papperssvängar och krångligheter. Vi blev inte klara. Även hon hade svårt att hitta och förstå allting. Hon skulle bli tvungen att själv ringa och kolla upp en massa saker.

Hon var i alla falla mycket snäll och trevlig. Att hon varit svår att få tag på berodde på att några kollegor åt henne varit sjuka och hon därmed varit tvungen att täcka upp för dom.

Hon ringde mig senare igår eftermiddag. Hon hade ringt runt en hel del och försökt få svar på frågor och funderingar som både jag och hon har. Ett svar blev hon inte alls nöjd med och skulle nu skriva ett mail till nån i högre possition och ifrågsätta hur det verkligen ska vara och varför.

Hon verkar helhjärtat engagerad och sa att jag inte skulle känna stress och oro omkring detta. Allt kommer att ordna sig, sa hon. Och jag tror henne!


Var till min äldsta lillebror och firade honom igår kväll. 38 år fyllde han!

Hans sambo som är duktig på allt hon företar sig hade givetvis bakat massa gott till födelsedagsfikat! Jag hoppas innerligt min bror fattar och förstår vilken ovärdelig guldskatt han har i henne! Hon är en av mina favoritsvägerskor. Jag blir glad bara av att se henne!

Jag har för tillfället bara två svägerskor. Båda är dom de absolut bästa svägerskor man kan få!


I eftermiddag ska jag och min 16 åring åka in till stan. Har lovat följa honom så han kan köpa sig ett spel han sparat till en längre tid. Sen åker han med bussen hem, och jag blir kvar i stan resten av helgen hos Herr B med ungdomar.

Och ja!!! Mina söner klarar sig utmärkt själva en helg. Dom ska till och med sköta om Heron och katten Luna helt själva med.

Dom sitter inte sjön. Mat finns så det räcker och blir över åt dom alla. Dom kan alltid gå till mormor och morfar om dom vill. Dom kan till och med ringa och störa familjen K med om det skulle vara nått. Sen finns ju dessutom två av mina bröder i samma samhälle som oss. Skulle det behövas så kan jag komma hem med rätt kort varsel med. Men känner jag mina söner rätt lär dom inte ringa i onödan.

Jag har ett mycket bra skyddsnät runt mina ungdomar som jag litar på till 110%!

Sen litar jag fullständingt på mina söner med. Det värsta som skulle kunna hända i helgen är att dom glömmer att äta två eller tre måltider.

Men jag lär ringa hem och påminna dom. *L*


Nu ska jag ner i tvättstugan. Sen vila!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 8 februari 2010 08:09

Ja, vad annat kan man säga. Bara massa elände och sjukdom. Herr B´s pappa blir fort sämre i sin demens. I lördags belv han hastigt inlagd på en geriatrikavdelning för utredning. Skönt att det blir gjort så vi får svar på vad det är som händer rikti...

Av Annelie - 21 januari 2010 08:04

Den senaste tidens bristande närvaro här inne på bloggen är pga av att jag inte haft någon som helst lust att sätta mig vid datorn för att skriva. Vid datorn har jag dock suttit när jag varit inloggad på facebook. Inte hela tiden förståss, men lite...

Av Annelie - 10 december 2009 08:06

Har bott i min lägenhet sedan 1 December 2001. Trivs så himla bra här. Det är lägenheter som under slutet av -80 och början på -90 genomgick en rejäl renovering. Många av lägenheterna har slagits ihop och blivit större. Det finns dock inga större l...

Av Annelie - 9 december 2009 07:55

Fick detta mail av min mycket goa vän AW från östgötaskogarna. Var rätt kul så jag tänkte dela med mig. =))   ~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~ Kära Dagbok ,   Jag har precis fyllt 45, och min son (älskling!) gav mig en veck...

Av Annelie - 4 december 2009 13:23

Äntligen! Ja, jag säger bara ÄNTLIGEN ser det ut som om vi kommer oss ut till stugan i helgen! Så just nu har jag verkligen inte tid att sitta här och knappa på tangentbordet. Har iaf precis kommit hem efter en "lunchdate" med Fru K, Fru L, Fröke...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards