Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Annelie - 20 januari 2009 12:12

Maten var som vanligt suveränt makalöst god! Vänner som vanligt alltid lika förträffligt trevliga! Mätt så jag förmodligen skulle klara mig en vecka framåt!

Nu är jag bara så otroligt trött.... syret och all energi är som bortblåst..

Ska passa på att ta en halv Atarax för ångesten som fortfarande gnager hårt i bröstet. En halv får räcka... Tar jag en hel, eller min maxdos på två, så kommer jag att sova till i morgon, och det vill jag ju inte. Inte när Herr B kommer ikväll. En halv får det bli, och så försöker jag slappna av och vila nån timme nu i stället.


Kram!


/Annelie

Av Annelie - 20 januari 2009 08:13

Nu är det jobbigt!

Har just nu en inre stress som gnager frenetiskt inom mig. Hade mardrömmar mest hela natten dessutom. Tyckte mig höra att telefonen ringde i natt och att det ringde på dörren. "Hörde" även att det sprang folk utanför i trapphuset mest hela natten. Vet att jag drömmt allt detta, Men just dom "ljuden" blir så verkliga. Speciellt när jag tycker mig höra telefonen och dörrklockan.

Sen drömmde jag att det var någon form av krig. Jag och min äldsta son hade hittat ett jättebra gömställe hemma i mina föräldrars hus. Ett lönnställe bakom murstocken. Min far hade inrett med dator där inne. Så min 18 åring tyckte det var heltoppen. Jag satt mest och tryckte mot murväggen och var livrädd för att vi skulle bli upptäckta.

Jag är snart 40 år och ändå när jag får sånna här mardrömmar känns det lika skrämmande och obehagligt som när jag var liten.

Förmodligen kommer min nuvarande inre stress av att jag inte tycker jag har hunnit med att göra allt jag velat ha gjort här hemma.. och i livet..

Men att den ska ta över och göra mig så totalt handlingsförlamad... ge mig sån ångest... Varför???

Idag händer i alla fall mycket trevliga saker. Tänker njuta av det och verkligen försöka låta resten av mina obefogade känslor trängas åt sidan.

Först kommer Cilla i vanlig ordning. Sen ska jag träffa några av mina absolut bästa vänner på våran lokala Thai-resturang Kanjana och äta lunch ihop med dom. Har egentligen verkligen inte råd... Men jag har efter noga övervägande tänkt unna mig denna måltid ihop med mina vänner!

Sen ikväll kommer Herr B!!! Läntar sååå efter honom! Ska bli så skönt att få "hem" honom! Hoppas verkligen jag får behålla denna så underbart fina man! Håller tummarna för det!


Nu måste jag ut med Heron en sväng.. Han har.. inte vaknat till liv än.. ligger och sover här vid mina fötter. Han är liiiite seg på morgonkvisten.


Idag ska jag ta kontroll över mig själv och tillåta mig njuta och må bra!


Kram!


/Annelie


Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards