Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Annelie - 7 januari 2009 18:23

Idag har det inte hänt mycket alls.

Somnade skapligt igår kväll. Inga problem att få i säng mina ungdomar skapligt heller. Deras resa hem hade nog tagit på deras krafter. Det blev sovmorgon för oss alla! Väl behövligt!


Fru K hörde av sig på förmiddagen och undrade om jag och Heron ville hänga med ut på promenad i bitande kyla. Ville och ville.... Men hunden måste ju få komma ut och röra på sig. Att erkänna att jag med verkligen behöver det, sitter alltför långt inne... *L*

Skönt att komma hem till värmen och sörpla varmt gott kaffe med fru K medans hundarna busade loss.

Vi hade rätt roligt åt Heron idag. Jag har köpt honom en "kong". Det är en tjock konformad gummigrej som man kan fylla med nått gott i. Sen är det meningen att hunden ska jobba för att slicka ur den. Det bilr en del jobb för hunden då den glider iväg och är svår att få ordning på pga sin form.

Heron blev skogstokig minst sagt! Till och med Lillan höll sig på behörigt avstånd och tycktes mellan varven undra vad som flugit i Heron.

Han lät som en blandning av hysterisk apa och en hyena som tappat all sans och vett. Han lät inte klok!!!

Har aldrig hört en hund lyckats utstöta sånna ljud. Vad vi skrattade!

Ungomarna som satt i sina rum hörde oljudet och kom ut för att kolla vad som pågick. Dom tyckte också hans läten påminde om en apas.

Han var helt slut sen hunden. "Kongen" hade fyllt sin funktion!

Vad jag hade fyllt i "kongen"? Lite leverpastej långt in. *L*


Fick ett sms av min Herr B idag med. Han var tillbaka på sitt jobb efter alla julledighet idag.

Ryktet om att Herr B och jag numera är ett par hade nått genom hela fabriken vid lunchtid. Ska ringa sen och höra om dom varit snälla med honom... *L*

Jag känner ju lite folk sedan tidigare på hans jobb. Så några av dom vet vem jag är. Dessutom har jag en kusin som jobbar där och en av mina bästa vänner har jobbat där i rätt många år nu.


Har saknat Herr B så mycket idag!

Vi träffades ju i mitten på November. Har pratats vid några gånger. Tagit en fika på stan. Han har till och med varit här och hälsat på och ätit middag tidigare. Men jag gjorde allt för att hålla honom på avstånd... stackarn...

Men sen jag äntligen tog mitt förnuft till fånga längtar jag konstant efter honom. Så egentligen har vi inte varit ett par så länge. Men det känns som om vi känt varandra hur länge som helst!

Det finns ändå så mycket att ta reda på om varandra. Vad vill han ha till frukost.. Vilken är hans favoritmat... osv...

Hans lilla familj och illla famlj ar inte mötts än... hur i jösse namna ska det gå den dagen... *L*

Allt är så nytt! Men allt känns så fantastiskt bra! Tror inte nått kommer att bli till nått större bekymmer.

Bara vi respekterar varandras liv och familjer, pratar om det är nått vi funderar över.. tillsammans löser olika problem som kan tänkas dyka upp, så är jag fullständigt övertygad om att detta kommer att fungera hur bra som helst! Vi tar helt enkelt en dag i taget!

Det som slår mig mest vad gäller Herr B så här långt, är hur han verkar tänka om olika saker i vardagen. Han bryr sig om sina nära och kära på ett sätt som jag inte har varit van vid från tidigare förhållanden. Han verkar inte tycka det är nått besvär alls med att finnas tillhands för framförallt sina söner. Men även för andra i hans omgivning. Hans varma omtanke sträcker sig långt!

Han brukar påminna mig om att de finns iaf två som kallar mig för "Bolidens ängel". Men är det nån som verkar vara en ängel så är det Herr B!

Är så glad jag vågade släppa taget om min rädsla för kärleken och ett framtida förhållande. Att Herr B är den rätte.... råder inga tvivel om!


Längtar tills jag får krama om honom igen.. prata.. se honom i ögonen..  Och vilka ögon han har!!!! För att inte tala om leendet!!!


Nog om Herr B... för den här gången... *L*


I morgon kommer min daghund Cilla tillbaka efter jullovet! Hoppas jag har mera ork och inte är så förbenat trött då. Har en plan på att gå upp genom skogen nån timma med hundarna. Om det inte är för kallt heller vill säga...

Har varit jättetrött som vanligt. Börjar p åallvar fundera om det inte är nått fel iaf. Har ju verkligen försökt komma igång med ordentliga promenader osv för att bli piggare. Men jag märker absolut ingen skillnad. Tvärt om känner jag mig bara tröttare och tröttare.

Men jag drar mig för att ringa Bolidens VC... För säga vad man vill om det stället.. men det finns mycket mer att önska av deras bemötande och villighet att ta reda på folks krämpors orsak.

Har undvikit stället sedan en i personalen gjord nått fullständig olagligt som berörde mig personligen. Mitt förtroende för det stället och den personalen är näst intill obefintlig efter det. Inte för att den var bra innan heller...

Men att fortsätta vara så här trött är inget jag heller vill. Så jag får väll ta tjuren vid hornen och ringa och beställa tid. Blir jag inte nöjd den här gången heller med deras förfarande så tänker jag byta VC för gott!


Snart ska jg ringa Herr B... *L*


Kram och hej!


/Annelie

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards