Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Annelie - 18 januari 2009 20:18

Jag lyckades... igen... lägga nästan hela min "måstelista" åt sidan!

Storkalaset blev jättetrevligt och superbra!

Herr B kom och lyfte dagen till mycket stor fröjd och belåtenhet. I alla fall för min del. *L*
Jag blir så lugn vid hans närvaro och sida. För att inte tala om helt svindlande lyrisk!

Det var bara min äldsta broder med sambo som inte hade träffat honom. Och det gick ju jättebra det med. Inte för att jag varit orolig heller.

Herr B var dock tvungen att lämna vårat sällskap och åka hem till sina söner lagom till middagen. Dom behöver ju också få se sin far mellan varven. *L*

Sms:et som kom från Herr B när han kommit hem till sin lugna vrå igen, var otroligt gulligt.

Och nu Herr B undrar jag bara.... När ska släpen bokas?... hahahaha...


Det var bara en broder åt mig som fattades. Min mellanlillebror! Han är och jobbar i Dannemora. Men hans söta små barn var där och förgyllde allas vår dag! Dom är så söta, goa och snälla dessa barn. Flickan är fem och var en av de som vi firade. Hennes bror är sex och fyller sju i sommar.

Eftersom vi träffas så ofta så är dom inte ett dugg blyga för någon av oss. Dom känner sig troligtvis rätt trygga med oss alla i våran stora tjocka släkt!

Och det är bra! För skulle det hända någonting finna alltid någon av oss vuxna som kan ställa upp och hjälpa till.

Som nu i helgen då deras pappa. min bror är långt borta och jobbar och deras mamma har jobbarhelg, då har dom varit hos farmor och farfar hela helgen! Dom blir bortskämda de små liven. Av oss alla! Och det är dom värda!*L*


Nu är jag redigt trötter! Men mina söner är nog bra mycket tröttare än vad jag är. Dom har ju LAN:at hela helgen. Nu sista natten hade vi en deal att dom skulle sova minst fem timmar under natten till idag för att orka vara med och vara trevliga på kalaset. Och det tycks dom ha hållit! Men tidigkväll blir det för hela högen ändå. Det lär behövas!


Nu är det soffläge som gäller ett tag framöver. Natta ungdomar och ringa min älskade Herr B! Sen ska jag med sova hade jag tänkt!


Sov gott och nattikram!


/Annelie

Av Annelie - 18 januari 2009 08:59

Vaknar och det är söndag! Bara ett sånt där lätt konstaterande...

Innan jag ens själv hunnit fatta att jag är vaken har hjärnan redan rusat igång i vild galopp. Knappt jag hänger med.


*Måste torka av golven.

*Måste skura båda toaletterna.

*Måste storstäda inne i köket.

*Borde tvätta mera tvätt.

*Dammtorka.. Helst överallt!

*Måste ner med resterande julgrejer till förådet i källaren.

*Diskmaskinen plockas ur och i.

*Ut med Heron på promenad.

*Duscha och göra mig fin till storkalaset.

*Kolla att allt som ska med till storkalaset är med.

*Få hem mina söner från LAN:et och hoppas dom duschar, byter om till nått lite mer kalasfint utan större tjat och påminnelse från mig.

*Gardiner borde bytas.

*Fönster borde torkas.


Jag är ju helt slut innan jag ens har klivit ur sängen!

Det som jag verkligen kommer att göra just idag är det som närmast berör kalaset. Resten får jag fajtas med till veckan i stället.

Jag tänker börja med Heron och hans morgonpromenad. Ska väcka honom ur sin slummer och dra med honom ut nu.

Sen får resten av dagen ha sin tid.. om jag nu bara kan tillåta mig att acceptera det själv utan att den inre stressen ska slita på min hjärna.


Nä, ut var det!


Kram!


/Annelie

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards