Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Annelie - 27 januari 2009 20:30

Syven var inte på skolan idag heller! Varför jobbar inte folk när dom ska jobba?

Får hon månne tro lön fast hon inte gjort det hon skulle idag? Förmodligen!

Jag ska nog börja jobba inom skolväsendet så fort jag blir frisk. För där kan man visst göra precis som man vill. Man behöver tydligen inte ens tala om för sina kolegor vad man gör i stället, eller tar vägen. Man bara lämnar stället och får full lön i fickan!

Jag har i alla fall fått tag på Syvens telefonnummer. Den till hennes arbetsplats! Ska ringa i morgon. Men är hon inte där så lär hon inte svara...

Jag har varit så arg idag stundvis. Så fort jag tänkt på hur hon försummat skolan med sin frånvaro i denna tid av elevers gymnasievals sista vecka, så har jag kännt hur jag börjat koka invändigt.


Tur då att jag fick besök av familjen fröken E och A med deras lille son och stora, stora hund.  Det fick mig att koppla bort ilskan och lägga in ett gladare humör i stället.

Nu ikväll gick jag och fru K på kvällspromenad med våra energiknippen till små hundar. Sen blev det gott te och surr hos fru K. Mycket trevligt det med!


Nu ska jag snart ringa min käresta Herr B! Fick ett såååå gulligt MMS i förmiddags av honom. Det var en bild på ett rött jättefint hjärta och en busvissling. En ihopknåpad text... jag citerar:

"Hej mitt hjärta och älskling. 1 månad har gått med världens bästa och sötaste tjej. Älskar dig! "

Jaaadu, Herr B.... Älskar Dig med! ;)

Du påminner mig nästan varje dag att du "varit ihop" med mig längre än jag har med dig. Vi träffades redan i November. Du säger att du var fast för mig redan då. Och det visste jag nog allt.. *L*

En månad... När man var tonåring var en månad nästan en evighet. Som vuxen är det en blinkning.

Men i det här fallet känns det som om jag varit tillsammans med dig betydligt längre. Vi har ju November som startmånad för våran bekantskap. Vi pratade, fikade, bjöd på middag och chattade på msn.

Jag trivs så bra i ditt sällskap. Känner mig trygg och lugn! Känner en sån glädje varje gång vi träffas. ... och det har blivit rätt ofta trots den korta tid vi varit tillsammans...

Näädu Herrr B.... Bara du inser på en gång.. Dig ska jag ha resten av mitt liv! Bara så du vet! *L*


Kram!

Av Annelie - 27 januari 2009 08:37

Så upprepar sig åter detta fenomen att Syven på skolan är puts väck!

Hon gick inte att få tag på förra veckan, inte igår och överraskande nog inte idag heller!!!

Hon finns inte på plats trots att hon har sina arbetsdagar förlaggda här vissa dagar i veckan. Idag trodde visst nån lärare att hon KANSKE kommer på torsdag!!!

Nu på torsdag så är sista inlämningsdagen för gymnasieansökan! Så då MÅSTE hon bara finnas där!

Jag blir så förbannat less och jaga rätt på folk som inte är där dom ska vara på utsatta tider resp. dagar.

Och speciellt nu när ungdomarna ska göra sina gymnasieval och dessa ska vara klara och inlämnade senast torsdag denna vecka. Visst är det extra viktigt att man finns tillhands då för de frågor och funderingar som poppat upp?

Jag vill, för min 16 årings skull, att han ska ha lika stor möjlighet att kunna komma in på gymnasiet nere hos sin pappa som här uppe hos mig!

Är det för mycket begärt?


Nu ska jag ut med Heron. Kyla ner mig några upprörda grader, innan jag själv traskar iväg till skolan och kräver det vi har rätt till. Åtminstone telefonnumret till Syven som inte står att finna någonstans.


Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards