Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Annelie - 14 januari 2009 20:47

...av längtan!

Herr B åkte härifrån för bara en liten stund sedan. Vi har surrat, gjorde oss en härligt god laxburgare.. en nyttigare variant... sörplat kaffe.. jag tog te... pussats lite... förstås!!! Han tog med sig tv:n som blivit över hos oss så hans grabbar får en tv till sitt rum att koppla upp sina tv-spel till... Vi pratade om framtiden.. Och himmel vad bra det känns! Fiska i tjärnen borta vid hans smultronställe, prova på att dyka, kanske en romantisk weekend så småningom, mm. mm.

När jag sitter där med honom så kan jag bara inte ta mina ögon från denna underbara man! Håller hans hand och känner värmen, tryggheten från honom.

Fatta vad bra jag har det nu! Fatta vad bra jag kommer att ha det... ALLTID!!!

Men nu är det tomt... Herr B har åkt hem till sig och de sina. Vi ses snart igen. På söndag möjligtvis. Längtar så mycket redan!


/Annelie



Av Annelie - 14 januari 2009 16:56

Den 14 årige pojken som försvann igår är fortfarande försvunnen.

Polisen misstänker inget brott men har utfärdat rikslarm under dagen.

Håller tummarna att han snart kommer tillrätta igen.


Var förbi Fru K under dagen. Tiggde mig te i stället för kaffe denna gången. Det var mycket gott med ombyte! Sedan givetvis mycket trevligt att surra bort en stund. Dagarna blir så långa och sömniga annars.

Cilla, min daghund har varit här idag. För att vara den lugnaste hunden på denna jord så var hon ovanligt busig och livlig idag. Var rent en fröjd att se!


Har försökt plocka ner mera julsaker och ställt dom på långbänken i vardagsrummet. Kanske lyckas jag få ner dom i kartonger och ner till källaren i morgon.

Har även varit iväg och handlat. Blir lika butter varje gång jag måste betala. Så förbenat dyrt och vad får man för pengarna??? Känns nästan som om man betalar för att andas luften inne på affären med! Men mat måste man ju ha. Och min äldsta grabb fyller 18 (!!!) i morgon. Då kommer lite besökare för att fira honom. 

18 år!!! Fatta!!! Min lille son.. Min förstfödde blir MYNDIG!!! Han kommer att räknas till vuxenvärlden!

Självaste storkalaset bli på söndag hemma hos mina föräldrar. Jag har min yngsta bror som fyller 25 idag och en brorsdotter som fyllde 5 nu den tionde. Så vi slår ihop allting och har ett stort jättekalas för alla som fyllt år! Kommer att bli så trevligt!


Nu är Herr B på ingång. Han är nog här om ca 15 min. *L*

Älskar honom sååååå!!!! Puss på dig gubben min!


Kram!


/Annelie

Av Annelie - 14 januari 2009 08:02

Läste redan igår kväll den lokala tidningen på nätet. En 14 åring från trakten har försvunnit spårlöst.


http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article231492.ece


Skulle verkligen inte vilja byta vara i dessa drabbades föräldrars skor just nu.

Hoppas verkligen pojken kommer till rätta helskinnad!

Förhoppningsvis har han "bara"  dragit till nån kompis i stan eller så.

Får följa utvecklingen via nättidningen och hålla tummarna!


Mina två yngsta går på samma skola som denna killen som försvann. Kan tänka mig att stämningen på skolan idag kan vara jobbig både för elever såväl som för lärare med.

Många som kommer att känna oro....


/Annelie

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards