Alla inlägg den 23 december 2008

Av Annelie - 23 december 2008 14:25

Har inte ens gjort hälften på min "att göra-lista" idag. Och nu i ungefär 1 timmas tid känns det som ork och syre gått ur kroppen.

Hur effektiv är jag när jag blir så här trött.. Inte mycket kan jag lova. Jag brister i min koncentration. Glömmer lättare vad det var jag skulle göra. Får ta flera extravändor bara därför.

Men.. Jag ska tillåta mig själv en liten paus just nu. Kolla över listan. Bara göra det absolut nödvändigaste. Sen ska jag försöka vara nöjd med det lilla!

Jag skulle haft en redig man som kunnat hjälpa till i hushållet. Då hande man kunat fördela allting på ett effektivare sätt. Stötta varandra...

Nu står jag här med allting själv.

Samtidigt är det så skönt att få göra bort den här typen av städning och rensning överallt när inte sönerna är hemma. Då får jag mer tid över till dom när dom är här! *L*

 Nu ska jag blunda en stund!


Kram!


/Annelie

Av Annelie - 23 december 2008 08:41

Dan före dopparedan! Mina barn åkte i söndagsnatt ner till sin pappa. Dryga 100 mil bort. Dom hade egen liggkupé på tåget så dom skulle kunna sträcka ut sig och även kunna sova under natten. Dom brukar kunna sova rätt bra på tåget mina grabbar. Dom  har väl blivit vana.

Igår hörde en god vän av sig under dagen. En vän jag trodde sagt upp bekantskapen med mig då han inte hört sig av eller kommit förbi och tiggt sig kaffe på fleeeera veckor.Vet att han som så många andra blivit uppsagd från sitt jobb, så jag har tänkt att han känt sig lite deppig pga av det.

Men igår skickade han ett sms och undrade om jag ville hänga med på mat och bio med honom och två till. Och det är klart.. Sånt är ju sällan fel.

Skulle bara fixa hundvakt först. Fru K ställde snällt och troget upp. Heron fick följa med henne när hon hämtade sin hund som varit och här och förgyllt min, Herons och Lunas dag under dagen igår!

Hoppade på bussen på eftermiddan. Och så var jag på väg!

Skulle möta upp Herr J och de två andra på torget inne i stan. Herr J dök iaf upp. Men de två andra hade ångrat sig och skulle stanna hemma i stället.

Så jag och Herr J drog iväg och käkade på Wook & Roll. Jag beställde Thai tre små rätter. Den var hur god som helst! Den ska jag ta fler gånger!

Sen blev det bio. Filmen vi såg var " Vi hade i alla fall tur med vädret... igen".

Den var väl inte i samma fart och fläkt som den första filmen. Men rätt OK att fördriva en vanlig måndagskväll med.

Efter filmen ringde vi till fröken N och tiggde oss kaffe av henne. Min buss skulle inte gå förrän 21.50 Så vi hade tid att slå ihjäl. Eller rättare sagt jag. Herr J följde med eftersom han var snäll och skjutsade mig upp till fröken N. Fast å ena sidan var det hans idé att svänga förbi där och göra en artighetsvisit.

Herr J tyckte att vi skulle hänga med på dans den fjärde januari. Jag skulle verkligen behöva börja röra på mig. Förmodligen har det blivit fel både på vågen och på mina kläder. Helt plötsligt visar vågen siffror som är högre än vad jag tycker är lämpligt. Och kläderna, framförallt byxorna har krympt drastiskt! Det är bara att inse... Jag måste skärpa till mig!

Snälla, snälla fru K.... Peppa mig massor inför nyårsskiftet. Jag har fasen inte råd att köpa en ny garderob med kläder. Jag måste NER!!!

...får se om jag far på dansen... Förhoppningsvis har jag annat kul att göra då i stället! *L*


Idag sitter jag här och gäspar i vanlig ordning. Måste skriva en lista på saker som ska göras. Sen ska jag följa listan slaviskt! Och göra klart en sak innan jag börjar på nästa. Har mycket som ska ner i källare och en massa ren tvätt som ska in i garderober. Sen har jag en hög som ska till återvinningen med. Handla måste jag göra också. Sist är det bara dammsuga och dammtorka och blaska av golven. Fast det kan jag göra i morgon förmiddag.


Nu sätter jag fart på dagen. Ha en underbar dag där ute! Kram!


/Annelie

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards