Alla inlägg den 20 december 2008

Av Annelie - 20 december 2008 12:33

Denna tvätt och all denna städning.. Den tar aldrig slut!

Kämpar vidare idag med tvätt. Nu är det filtar, plädar och gardier som snurrar i tvättmaskinen.

Hade jag en egen tvättmaskin skulle jag kunna hålla undan allt sånt här mycket enklare. Men nu ska det bokas i gemensam tvättstuga. Och det går väl rätt bra för det mesta. Men ibland hopar det sig ordentligt!

Nåväl.. börjar ha rejält ont i nacke och  axlar nu... ska försöka avsluta där nere nu. Resten av tvätten får vara till en annan gång.

Hade tänkt och hinna.. ja eller snarare orka baka idag med. Och rulla köttbullar till julbordet i morgon. Men det får vara det med.

Annars var köttbullarna mina söners önskan! Och nu när vi fått så mycke älgfärs så hade dom velat ha älgköttbullar. Men då skulle jag behöva fläskfärs med så dom ite blir så torra. Har varit på vår lokala ICA-affär. Men dom tycks inte sälja fläskfärs längre.

Mina söner och jag har som tradition att rulla våra egna juliga köttbullar. Vi vill inte ha köpes då! Och köttbullarna ska innehålla grädde och kryddpeppar för stt bli så lyxiga och delikata som möjligt! Dom ska smaka jul!


Nu ska jag ner och fajtas med sista tvätten. Sen ska jag ta en väl behövlig vila!


Se och höres senare!


Kramis!


/Annelie

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards