Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Solig Dag

Av Annelie - 29 april 2009 10:11

Solen skiner och sätter hård press på den kvarvarande snön.

Jag mår så mycket bättre inom mig när ljuset flödar.


Jag var och hälsade på mor min igår kväll. Hon låg nerbäddad i sin sängoch verkar trots sin smärta, må rätt ok.

Min yngsta bror J och hans sambo fröken J var redan där när jag kom dit.

Dom har hjälpt min mor lite med olika saker under dagen medans pappa var på jobbet.

Idag ska mamma få besök och hjälp av en vännina åt henne. Det är så himla tur det finns människor med stort hjärta när man behöver dom!

Själv ska jag passa på att åka in till stan i em. Inget jag tycker är speciellt kul.

Men ibland så bara måste man. Egentligen tror jag att min ovilja till att springa på stan är ett resultat av att jag får så vansinnigt ont om jag står och går för länge. Vore det inte för den sakens skull, så skulle jag nog gilla det bättre.


Ja, just det.. Min yngsta, 13 åringen, kom hem från skolan igår efter första lektionen då han för första gången i sitt liv fick ett migränanfall.

Han mådde inte alls bra, stackarn. Han var vit som ett lakan och genomblöt i svett. Han fick maxdos på huvudvärktablett, duscha av sig värsta svetten och sen fick han lägga sig i min säng. Jag hade ställt en hink nedanför sägen då han börjat må dåligt med.

Jag la mig bakom honom och strök sakta över ryggen och huvudet. Ville få honom att slappna av så mycket som möjligt. Efer en stund säger han mumlandes "Mamma, jag är så glad jag har dig! Det är så skönt att ha dig här!"

Ja, vad säger man...Aldrig någonsin skulle jag kunna överge mina barn!

Jag hoppas innerligt att dom känner att dom alltid kan komma till mig om det är nått. Jag vill att dom ska känna sig trygga i min närhet! Dom är mitt allt!

Efter ungefär en timma hade det värsta av migränen släppt för honom. Men han var fortfarande väldigt trött. Så jag lämnade telefonen på mitt sängbord och sa att han skulle ringa om han ville nått. Jag skulle ju iväg till Gula Villan.

Jag gick till Gula Villan och träffade tisdagsgänget igen. Som vanligt en mycket trevlig stund med många åsikter och tankar.

Vi tog även upp sånt vi gärna vill testa på och göra på våra träffar. Det blev en liten lista. Våran eldsjäl och drikraft bakom Tisdagsträffen, BW, antecknade våra önskemål. Allt handlar om möjligheter till att må bättre och kanske lära sig nya saker man kan ha nytta av i livet.

Efer träffen frågade jag BW om jag fick åka med mot Apoteket när hon skulle hem. Hade slut på värktabletter sen 13 åringen fick de sista.

Hon är ju bara för gullig min vän BW. Hon inte bara släppte av mig vid Apoteket, hon skjutsade även hem mig. Tack vännen! :)

När jag kom hem sov 13 åringen i min säng fortfarande. Men vaknade till då jag smög in i mitt rum. Nu hade all värk försvunnit för honom. Tack och lov!


Nu håller jag på i tvättstugan. Tänker bara köra två maskiner idag. Sen ska jag ut med hundarna och sen gör jag mig klar för stadsresan.

Herr B kommer att möta upp mig efter jobbet. Då skjutsar han mig upp till Solbacken där alla stormarknader finns. Ska in på Jysk och köpa lite nya lakan och örgott. Efter det åker vi hem till Herr B så han får fixa lite. Sen blir det hem till mig i lilla Boliden.


Ha det gott och ta vara på dagen! :)

 
 
Berith

Berith

29 april 2009 17:51

Tack min vän =)
Klart att du får länka, jag länkar gärna din blogg också =)
Ha en bra kväll, kram din vän =)

http://www.maxmax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 8 februari 2010 08:09

Ja, vad annat kan man säga. Bara massa elände och sjukdom. Herr B´s pappa blir fort sämre i sin demens. I lördags belv han hastigt inlagd på en geriatrikavdelning för utredning. Skönt att det blir gjort så vi får svar på vad det är som händer rikti...

Av Annelie - 21 januari 2010 08:04

Den senaste tidens bristande närvaro här inne på bloggen är pga av att jag inte haft någon som helst lust att sätta mig vid datorn för att skriva. Vid datorn har jag dock suttit när jag varit inloggad på facebook. Inte hela tiden förståss, men lite...

Av Annelie - 10 december 2009 08:06

Har bott i min lägenhet sedan 1 December 2001. Trivs så himla bra här. Det är lägenheter som under slutet av -80 och början på -90 genomgick en rejäl renovering. Många av lägenheterna har slagits ihop och blivit större. Det finns dock inga större l...

Av Annelie - 9 december 2009 07:55

Fick detta mail av min mycket goa vän AW från östgötaskogarna. Var rätt kul så jag tänkte dela med mig. =))   ~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~ Kära Dagbok ,   Jag har precis fyllt 45, och min son (älskling!) gav mig en veck...

Av Annelie - 4 december 2009 13:23

Äntligen! Ja, jag säger bara ÄNTLIGEN ser det ut som om vi kommer oss ut till stugan i helgen! Så just nu har jag verkligen inte tid att sitta här och knappa på tangentbordet. Har iaf precis kommit hem efter en "lunchdate" med Fru K, Fru L, Fröke...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards