Alla inlägg den 6 december 2008

Av Annelie - 6 december 2008 21:57

I dagen samhälle tycker man ju att tex barn borde ha det bra.

Men det är uppenbarligen långt ifrån sanningen.

Barn kan vara utsatta för det mest kränkande handligar och ord


Var finns vi vuxna när ett barn far illa? Vad kan, får och bör vi göra när man märker att nått är fel?

Vad göra om vi känner de berörda?


Jag hävdar att man ska göra allt för barnets väl och ve. Det behöver rimligt vis inte betyda att man behöver slita upp himmel och jord för att försöka förbättra för barnet. Många gånger kanske föräldern inte riktigt inser hur illa deras betende gör barnet. Föräldern själv kanske behöver hjälp. Kanske det räcker med att prata lugnt och sansat och förklara att man finns där när det blir för tungt.

Nu beror det ju på hur kraftigt och mycket illa barnet far. Kanske det är såpass att man borde tillkalla polis och sociala myndigheter..

Men det där som sällan tas upp.. det där i gränslandet..


Nu är det snart jul. Alla ensamma föräldrar med sina barn.. Vad gör man för dom? Vad kan jag göra?

Hade jag en bekant som jag vet kommer att sitta ensam med sina barn, så bjuder jag givetvis med dom dit jag ska. Sån är jag.. 

Ingen.. varken vuxen eller barn ska behöva känna sig utanför en storhelg som julen innebär.


Öppna ert hjärta och erat hem för ensamma nära och kära, som annars sitter bortglömda. Jag lovar.. Det kommer att bli den trevligaste julen på länge!


Kram på er och var rädda om varandra!


/Annelie

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards