Alla inlägg den 14 december 2008

Av Annelie - 14 december 2008 21:24

Fru K ringde och väckte mig halv tolv idag!

Ja.. just det! Halv tolv!!!

Jag som brukar vara uppe senast nio på helgerna.. Men gott har jag sovit. Och jag kanske behövde sömnen. Har ju somnat rätt sent de sista nätterna under en period nu.

Hon undrade om jag ville hänga med på promenad. Hon var alltså redan ute med sin Lillan (hund). Slängde på mig kläderna, kollade mig som snabbast i spegeln.. ja, va fasen.. I det här samhället har folk sett mig förr! Dom fick ta mig som jag såg ut. Nyvaken och pluffsig!

Vi gick en rätt bra runda och avslutade med kaffe, nybakta lussebullar och papparkakor hemma hos fru K.

Hon hade bakat bullar hela morgonen medan en annan låg och drog långstockar! Tala om överambitiös på en SÖNDAG = VILODAG ! *S*

Jag försöker bara att inte få dåligt samvete att min frys åter är fullständigt tom på fikabröd. Tur att ICA finns om nån långväga gäst skulle få för sig att komma förbi. Annars får dom i och för sig nöja sig med en slät kopp kaffe! *L*


Resten av dagen har varit väldigt lugn. Inget nytt på fronten.

Klippte min äldsta son. Och har på datorn klippt och klistrat ihop en dialog som pågått en längre tid. Sen i Maj om jag inte har helt fel. Tyvärr hittade jag inte dialogens början... Men det spelar ingen roll. För det var ändå fortsättningen som varit intressant!

Tidsangivelserna för dialogen har också varit knepig att sortera upp. Det finns säkert enklare sätt. Men eftersom jag inte är så haj på datorer så får det bli den proces som jag kan klara av och fixa.

Kul har det i alla fall varit! Igenkännande och många léenden som hittat sin väg uppåt! Ett och annat skratt med!


Nu är det kväll.. Min äldsta har varit på sin andra introduktion som biomaskinist. Nästa gång ska han fixa allt helt själv! Han kommer att fixa det! Det är jag fullständigt övertygad om!


Får se vad som händer i morgon.. eller varför inte redan nu ikväll... Än är dagen inte över. *L*


Sov sött! Kram!


/Annelie

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards