Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Annelie - 17 februari 2009 15:09

Alla som någonsin brutit upp i ett förhållande vet att det är en jobbig process.

Men livet går vidare.

Man hittar så småningom någon ny som fyller ens hjärta med kärlek och framtidstro.

Jag har hittat min kärlek! Min framtid!

Vill inte att det ska grummlas av bitterhet från gamla Ex.

Själv är jag av den starka åsikten att lämna Ex bakom stängda, väl låsta dörrar som aldrig öppnas igen.

All kontakt bruten för evig framtid. Inget ringande. Inget messande. Inget kaffebesök eller fika på stan.

Har man gjort slut så har man! Har man gått vidare så har man!

Speciellt viktigt då man inlett och är i ett nytt förhållande!

Man måste vara tydlig vart gränsen går. Har man däremot barn tillsammans gör man givetvis så gott man kan för barnens skull.

Jag är mycket god vän med mina barns styvmamma. Vi skriver, ringer och träffas så fort tillfälle ges. Jag känner mig trygg och glad att mina söner har världens bästa styvmamma. Dom gillar henne jättemycket vilket gör mig lugn och trygg.

Tycker det är viktigt för barnens skull att man håller sams och kan komma överens.

Men Ex som man inte har barn ihop med, måste lära sig veta sin plats! Speciellt om den ena träffar en ny före den andra. Då gäller det att visa respekt och inte häva ur sig ord som sårar och som man sen ångrar.

Jag kan förstå att vissa Ex mår dåligt och fortfarande någonstans inom sig hoppas på en fortsättning. Men när den andre så klart och tydligt gått vidare med sitt liv så MÅSTE man släppa taget.

Att börja sprida rykten som dom egentligen inte vet nått om är ytterst farligt. Det är rent förtal!

Om du är ett Ex och mår dåligt p g a uppbrutet förhållande, gå och prata med nån vän. Nån vän som kan stötta och hjälpa dig när du har det tungt och svårt.

Ring inte och messa inte ditt Ex! Du blir bara drabbad själv i djupare smärta och långsammare läkning.

Låt oss som gått vidare vara ifred! Lämna allt bakom dig och gå vidare.


Jag älskar min Herr B så innerligt djupt! Om någon av mina Ex fick för sig att skicka sms och ringa i hopp och tror att det kan bli nått mellan oss igen... då är det kalla handen. Stängd, låst dörr gäller! Ingen återvändo! Är det slut så är det! Det skulle jag klargöra en gång för alla så jag slapp en massa jobbiga diskusioner.

Jag skulle göra det för den jag älskar!

Det handlar åter om att kunna visa respekt och värdighet mot varandra.

Jag menar inte att man måste bli otrevlig och ovänner. Bara tydlig!


Herr B ringde förrut idag från sitt jobb. En massa folk har åter blivit varslade från sina jobb. Dom fick beskedet i morse och listan på namn kom ut efter lunch.

Nu är Herr B bara tre personer från listans slut.... Så måste ytterligare tre gå så ligger verkligen Herr B risigt till!

Jag kommer i alla fall att hålla tummarna ( och tårna ) för att allt ska gå vägen för honom. Det är han värd!

Men oavsett vad som händer framöver så kommer vi ändå att ha varandra!

Att planera för framtiden är lite klurigt men inte omöjligt! *L*

En framtid att en dag bo under samma tak närmar sig för var dag som går!

Om det blir om en månad, ett kvartal, ett år.... Ja det får tiden och möjligheterna utvisa!

En sak vet jag säkert... Herr B är MIN framtid! ;)


Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards