Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Annelie - 6 februari 2009 07:50

Helgen är späckad ( i mitt liv sett) av roliga tillställningar!

För även om jag har lite svårt för större folksamlingar innan dom ens har börjat, så trivs jag ändå bäst i glada vänners sällskap.

Känner mig lite "nervös" och undrar alltid hur jag ska fixa och orka vara pigg och full av energi sånna här gånger. För blir jag för trött och allt börjar kännas osammanhängande, stimmigt och min koncentration tryter.. det är då jag oftast blir mer orolig och kan få mina ångestattacker. Men nu var det väääldigt länge sedan jag råkade ut för nått sånt. Och dessutom är risken mycket minimal att jag ska råka ut för det i helgen. Känner mig alldeles lugn innombords. Lite pirrigt nervös bara. Men det i positiv bemärkelse.

Jag brukar inte ha problem att somna efteråt i alla fall.

Ska se till att jag tar det lugnt idag. Inte trötta ut mig för mycket. Sen får jag chans att slumra till på bussen sen i eftermiddag. Hoppas bara det inte är så mycket folk att det blir för trångt och surrigt.


Först i dag, Fredag, så fyller min kusin T 30 år! Han hade visst ringt och sökt mig nu i Fredags som var. Men då var jag inte hemma. Så jag ringde upp honom i går och fick veta att jag var varmt välkommen med hela min familj och min nya kille.

Men eftersom min yngsta grabb ihop med BMH-gänget har ordnat en LAN-ing (kolla länken BMH) i helgen, så blir det bara jag och Herr B.

Eftersom min kusin T har en muskelsjudom och är lite utvecklingsstörd, så har han en speciell plats i mitt hjärta. Han har många speciella platser i hela släktens hjärtan. Han har en storasyster som hade samma fel som honom. Men hon dog i sömn en natt, tragist och fullständigt onödigt för ett antal år sedan, i en lunginflamation som läkaren så lägligt "missade" när han gång på gång vägrade lyssna och undersöka henne.

Jag saknar hans syster som jag växt upp med. Som jag skyddade från elaka barn på lekplatsen som retade henne för att hon var annorlunda.

 Sen när vi båda gick på gymnasiet åkte vi nästan alltid samma buss. Hon kom så ofta hon kunde och satte sig bredvid mig och pratade på om killar hon spande på och skolan och vad dom gjorde där.

Hon är nu en av mina änglar! Och jag lovar... Hon är en av de absolut snällaste änglar som finns!

Som sagt var... Idag har T storkalas! Han ska ha öppet hus från kl 11. Jag och Herr B åker dit fram på eftermiddagen/kvällen en stund.

När jag pratade med T igår, berättade han att 41 personer hittills tackat ja till hans inbjudan! Vad kan jag säga... Han är poppis och mycket omtyckt min kusin! *L*


I morgon kväll, Lördag, ska Herr B´s äldsta grabb med nån/några klasskamrater anordna en treträttersmiddag! Detta är ett projekt dom har via sin utbildning.

Dit är jag oxå bjuden och välkommen! I sällskap med Herr B förståss!

Herr B har bjudit in arbetskamrater från sitt jobb. Och många av dom skulle ta med sina respektive. Kommer att blir så roligt och trevligt att träffa dom.

 Jag kommer troligt vis att vara helt slut på Söndag när jag väl kommer hem då. Men det kan det vara värt. *L*


Mina egna söner kommer att LAN:a hela helgen. Dom kommer att få sova och äta hos mormor och morfar, som bara bor tvärs över gatan där dom ska hålla till.

Mormor och morfar ska vara hemma hela helgen då morfar har brandjour hela veckan. Mormor är överlycklig att få "rå om" och se till att dom äter ordentligt! Att få folk att äta ordentligt är mormors livsuppgift! *S*


Nu ska jag snart väcka Heron. Han sover inne hos 13 och 16 åringen än.

Det är svinkallt ute. Kallare än igår och det blåser en aning.

Tror ändå det blåser mindre än igår. Då var det rent jobbigt att gå ut bara därför.


Nu önskar jag alla en mycket trevlig helg!


Kram på er!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards