Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Annelie - 10 februari 2009 19:43

Som när man var barn igen då... Var ute i - 18 grader och däromkring och traskade med Heron i helgen. Hade inte klätt mig tillräckligt varmt om rumpan..

Till råga på allt plumsade jag runt i skogen med snö bitvis upp till knäna igår i runt en timma. Lika dåligt klädd... tyvärr! Fortfarande svinkallt dessutom.

I natt påbörjades min avbetalning i fysiskt straff... Urinvägsinfektion!!!

Det blev värre fram på dan. Fick tipps att dricka 2 liter tranbärsdryck i dag och 1 liter i morgon. Men känner jag ingen skillnad under natten så är det jag som ringer vårdecentralen i morgonbitti.

Tycker jag borde lärt mig efter snart 40 år i livet, att man ska klä sig ordentligt. Men icket! Så jag kan inte skylla på någon annan än mig själv.


Förutom min egna lilla Heron så har bara Cilla varit här med. När vi skulle ut på våran lunchpromenad gick jag förbi fröken NM och hämtade upp hennes Argos med. Själv höll hon sig inne med sin lillprins som just nu är snorig och  har varit lite hängig.

Det blev en kort promenad då jag själv fick rätt ont i sidan och började må illa efter ett tag. Det var bara hem och trycka i sig en värktablett och lägga sig.


Det kommer att bli en tidig kväll. Är trött och tänker försöka sova ut och samla nya krafter för i morgon.

Längtar för övrigt vansinnigt mycket efter sol och värme nu!

Är så urbota less denna kyla! Är less alla dessa vinterkläder som gör att man knappt kan röra sig.

Sommar!!!! Skynda dig hit!


Nog med gnäll... God natt!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards