Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Annelie - 9 februari 2009 18:19

Helgen har varit så otroligt fantastisk! Träffat massor med roliga och mycket underhållande människor.

Först på min kusin T´s 30-års firande under Fredagskvällen. Sen på Lördagskvällen på trerättermiddagen.

Lördagens meny som Herr B´s 18 åring med två klasskamrater bjöd på var makalöst gott! Mätt blev man också så magen stod i fyra hörn. Tur jag hade tagit två långpromenader med Heron tidigare under dagen.

Underhållningen för kvällen var SingStar och GuitarrHero! Två av Herr B´s jobbarkompisar gav allt i slutet på Singstar! Det lät allt annat än vackert!

En tjej blev tvungen att uppsöka toan och många av oss andra torkade sprutande tårar uppkomna av gapskratt. Inte ett öga var tort!

Den ena killen som sjöng slog jag i guitarrHero dessutom. Ja, inte bara jag förresten. Även en av de andra tjejerna i truppen. Jag och den andra tjejen pratade dessutom under tiden vi spelade. Känns bra att klå killar på ärligt spel! *L*

På söndagen var det inget snack om sovmorgon. Upp och ut med Heron vid halv åtta. Sen frukost med Herr B och hans 18 åringa son M. Kl 9 var det dax för städning av lokalerna vi hade hyrt för festligheterna.

Det var inte så fasligt  mycket att städa ändå. Vi var klara redan en timma senare. Hem till Herr B igen och börja spåna på nån forma av lunch. Turligt nog fans det en del rester kvar från festmåltiden. Så det blev nått hopkok av det. Dom åt då iaf "mina" karlar! Sen var jag däckad!

Somnade av ett tag ihopkrupen tätt intill Herr B. Sov som en stock!

Herr B vaknade först och tassade iväg. Jag sov vidare.

Vaknade av en go puss på kinden av Herr B som sa att te och skinkmacka fanns serverad på vardagsrumsbordet nu.

På en söt liten bricka stod två muggar. En med te den andre med kaffe och några färdiga smörgåsar! Dax för Hockey och fika! Sverige - Finland!

Det var så gott och det är sååå härligt att bli lite bortskämd med! *L*

Jag uppskattar verkligen alla sånna där små initiativ! Är inte direkt bortskämd med det sen tidigare heller.... Och  har man som jag dessutom levt ensammen ett bra tag innan med, så känns det verkligen som man numera lever ett lyxliv!

Jag älskar verkligen Dig Herr B!


Idag har det varit relativt lungt här hemma hos mig.

Min äldsta har varit i skolan. De två yngre har haft ledigt pga av K-dag för lärarna.

Inga egentliga extrahundar idag mer än att jag tog med mig  Argos upp i skogen på långpromenad. Heron var givetvis med också liksom mina två yngsta grabbar.

Vattentornsbackens väg upp var inte skottad. Så redan där fick vi plumsa fram. Inte ett skoterspår var uppkört under hela helgen. Och det förstår jag. För det har varit vansinnigt kallt, snöat och blåst! Men vi traskade in i skogen med snö som bitvist "bara" nådde upp till knäna.

Tur att snön är lätt. Men det tog oss en timma att gå skogsrundan.

När vi sen kom ner till Bolidengården, DÅ kom han som brukar hålla uppe skoterspåret för oss hundägare! Typiskt!!! Men bra genomkörare för benen blev det iaf.

Sen avslutade vi promenaden hos Argos matte fröken NM. Hon bjöd på värmande gott te. Fru K med sin 18 åring kom dit med och surrade bort en stund. Mycket trevligt med våra små dagsträffar! Är så glad att fröken NM med familj flyttat hem igen!


Gjorde i ordning älgsteken som jag och mina söner fick av fam L före jul.

Den blev jättegod. Sönerna åt hur mycket som helst och tyckte också det var riktigt gott. Nu finns endast två ynka bitar kvar av steken. Det blir förhoppningsvis min 16 åring som "offrar" sig och käkar upp dom innan läggdax. Han behöver dom mest!


Nu blir det tv och slöa till! Är skönt trött och lär sova gott som ett litet barn. I morgon blir det fullt med hundar här igen. Både Cilla och Argos kommer i morgonbitti. Hoppas det inte är så vansinnigt kallt i morgon. Orkar jag så blir det en skogsrunda i morgon med.


Kram och hej!


Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards