Alla inlägg den 27 april 2009

Av Annelie - 27 april 2009 18:55

 Lite kul läsning för den vetgirige! ...*hahaha*...


Wikipedia: Patenterat nonsens..  



Min äldsta son visade mig denna sidan tidigare i vintras. Han satt och läste högt för mig. Rätt roligt och påhittigt! *L*

Av Annelie - 27 april 2009 17:31

Tror ni inte läkarna tyckte mamma var redo för att åka hem idag!!!

Mamma ville egentligen inte det. Å ena sidan är hon den som lätt får hemlängtan fast det kanske inte är så lämpligt alla gånger.

Nu var hon jätterädd för att resan hem skulle slita upp hela operationssåret och mer därtill. Plus all den enorma smärta hon har på grund av det extra stora ingreppet som faktiskt blev i hennes fall. 

Kl 13 idag fick hon extra starka värktabletter. När kl blev 14 kom så hennes taxi. Hon vägrade sätta sig att åka buss hela vägen hem.

Dom hade låtit beställa en extra hög taxi för min  mors skull. I den kunde hon sen halvligga i. Hon satt fram.

Två och en halv timme tog hela resan hem för henne. Åker man bil själv tar resan bara dryga timmen. Nu fick hon samåka med en man som skulle till ett helt annat ställe.

Väl hemma var hon klippt slut. Hon skrev en handlarlista till pappa och lyckades ta sig upp till övervåningen. Där la hon sig och tänker inte stiga upp mer idag. 

Jag ringde och pratade med henne. Jag hörde hur ont hon har...

Jag sa i alla fall att hon måste ringa omgående om hon behöver hjälp då pappa är på jobbet eller brandövnig. Hon får inte göra något som helst överansträngande den närmsta månaden framöver. Sen kommer hon inte att kunna göra lika mycket som hon är van det närmaste året enligt hennes läkare. Hur det nu ska gå till... Mamma är verkligen en sån som inte kan sitta still och göra ingenting. Måste försöka få henne att gilla en icket så ansträngande hobby att kunna pilla med framöver.

Ja, nu är hon då hemma. Nu får jag och mina bröder med respektive samt välvilliga goda grannar och vänninor åt mamma försöka hjälpas åt att dels hålla mor på mattan och hjälpa henne så gott vi kan.

Lovar att det kommer att bli en tuff utmaning för oss alla! *L*


Här har det regnat i stort sett hela dagen. Kallt är det också.

Heron har vägrat kissa sen morgonpromenaden. Ska försöka få nån av grabbarna att försöka gå ut med honom sanrt igen.

Heron fryser som en hund.. ja.. han är ju i och för sig en också..

Han har bara velat in trots att jag tagit på honom täcket på rundorna.

Men nån gång måste han ju rimligt vis kissa.


Tror Herr B kommer strax. Har för mig han pratade om det igår när vi talades vid i telefonen. Längtar sååå efter honom! Har ju inte träffat honom sen i Lördags. Inte så länge sen, ja vet. Men tillräkligt för mig! Jag skulle ju mycket väl kunna tänka mig träffa honom i stort sett varje dag.

Å ena sidan träffas vi ju rätt ofta ändå. Så jag ska inte klaga.  *L*


 Positiv tänkande: Fördelen med regn... snön smälter fortare!


Av Annelie - 27 april 2009 09:17

Idag är det på dagen 4 månader sedan jag och Herr B blev ett par!

Och det är bara början till ett helt liv ihop! ( Vi kände varandra lite smått innan ).

Han älskar mig för den jag är. Jag älskar honom för den han är!

Han skickar mig gulliga sms lite då och nu. Oftast är de så rörande fina att jag inte kan låta bli att fälla en glädjetår!

Hans ord sträcker sig långt in i hjärtats inre. Det berör och värmer mig så!

 Vi har redan drömmar och planer för en framtid tillsammans. Allt som funderas och drömms om involverar oss båda. Det känns lika naturligt som spännande.

Jag har levt ensam i över sju års tid. Hade ett treårigt så kallat "särboförhållande" nått år innan jag mötte Herr B. Inte ens i det förhållandet kändes det naturligt av olika anledningar, att planera för en gemensam framtid. Knappt träffades vi ens.. Klart att det inte höll. Har man inget gemensamt överhuvudtaget så funkar det inte.

 Men med Herr B känns allt "som det ska". Vi träffas ofta. Pratar om allt och ingenting. Vi umgås tillsammans med våra vänner. Vi kan ha ett vardagsliv tillsammans. Vi kan sitta i soffan en vardagskväll och bara sitta tysta, mysa och se på tv:n. 

Ligger jag däckad av min enorma värk/huvudvärk så låter han mig vila och serverar mig en kopp te med honung i.

Han bryr sig om!!! Han har mitt hjärta för evig framtid!


Grattis mitt älskade hjärta på våran dag idag!!! :))

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards