Alla inlägg den 1 april 2009

Av Annelie - 1 april 2009 22:43

Nu ger jag mig för denna dagen. Kryper ner i renbäddad säng och tänker sova såååå gott!


Gog Natt och Sov Godis vänner jag känner och vänner jag inte hunnit lära känna än!

Av Annelie - 1 april 2009 16:02

Det ska föreställa att jag snyggar till och städar upp och tvättar rent och är duktig. MEN... här ser ut värre än någonsin, rörigare värre än på en krigsskådeplats. Visserligen rent men föga till tröst då här bör spångas för att ta sig fram.

Tack och lov att dagen ännu inte är över. Ska köra på så länge jag står på benen och ögonen håller sig på vid glänt!

Ska börja torka ur de garderober jag tömt och plocka in allt rent i dom.

Sen kommer far min och hämtar upp mig och min 18 åring vid 18 tiden. Då bär det av in till stan - Skellefteå, för att hämta min nya klädförvaring. Hittade en för 300 kr på blocket. Så jag ska vara mer än nöjd!

All förvaring är bra förvaring. Nu ska jag bara hålla utkik efter en hög och bra byrå med mååånga lådor med!


Nu middag och tvättstugan igen!

Av Annelie - 1 april 2009 13:14

Hehehehe... Satt just och kollade bakåt i min egen blogg. Jag skrev visst igår!

Inte mycket, men jag skrev!

Konstaterande: Jag måste ha gått i sömn mer eller mindre igår, d åjag inte ens mindes att jag skrivit. *SS*


Nu kommer snart fru K och Lillan förbi på besök!

Av Annelie - 1 april 2009 08:34

Sabina. somnade in igår morse. Lidandet, den obamhärtiga smärtan är borta. Hennes närmaste anhöriga fanns vid hennes sida. Jag tänker på hennes barn. Dessa två små prisessor som nu inte kan krama sin mamma mer....

Jag kände inte henne personligen. Men hon har med sitt skrivande berört mig liksom många andra som följt hennes kamp. Hon var en stark personlighet med ett stort hjärta till sina flickor, sin man och alla andra i hennes närhet!


<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


Nu i ro, slumra in, i bädden så fin.

Som en blomma på äng, i en gungande säng.

Och guds änglar de små breda vingarna ut.

Och kring barnet de står, till dess natten är slut.


Sabina, vila i frid!


 -----------------------------------------------------------------------------




Skrev inget igår. Hade fullt upp med att förberedamig inför min uppgift på Gula Villan. Jag hade sovit rätt oroligt och dåligt under natten. Orolig att jag inte skulle fixa dagen. Medveten om att jag MÅSTE dit och låsa upp, fixa kaffe, te och tilltugg innan resten av det glada gänget kom.

Skulle jag komma ihåg vart alla våra grejer fanns bland alla andras?

Alla hundar kom på morgonkvisten och jag småplockade lite i röran här hemma. Mellan 9 och 10 var jag och Fru K med alla hundar ute på långpromenad. Det blev en sväng runt gamla järnvägen. Inte så halkigt faktist, vilket var skönt.

Väl hemma blev det en dusch och iväg. Passade på att traska förbi återvinningen med två kassar fulla med grejer.

Kom till Gula Villan och började påta på. Allt gick som smort! Jag kom ihåg och hittade allt som skulle fram. Så småningom började folk droppa in.

Vi blev inte så många. Men det blev väldigt surrigt ändå!

Innan Gula Villan-dagen var över var jag helt slut i huvudet av allt surr.

Ljudnivån skulle kunnat vara lite lägre... för en del... *L* Men det är ändå alltid trevligt där!


Efteråt fick jag skjuts hem av fröken BW. Hon hade hunnit med att komma förbi innan vi hann sluta på Gula Villan. En mycket trevlig tjej, som för övrigt är min ynsta brors svärmor!!!

Tänkte jag skulle hinna vila en timme innan jag och fröken EN skulle till Folkets hus och kolla på utförsäljningen av fritidskläder dom hade där.

Hittade drapå-tofflor som jag ska ta med ut till stugan. Bra om man blir kall om fötterna. Annars inget som jag direkt fastnade för. Dessutom var storlekarna mini-minimala! När en späd trådsmal tös knappt kan få på sig kläder som är två - tre storlekar större, på lappen i nacken, än i vanliga fall, då är det inte ens nån idé att jag försöker. Dessa kläder dom säljer där måste vara måttade efter småfolket i Thaiwan eller nått.


Kom hem! Tur nog hade jag rester som vi bara kunde värma i micron. Jag var klippt slut!

Herr B ringde och vi surrade bort en stund. Saknar honom så!

Började böka på med att tömma ur och flytta runt på garderober.

Ska nämligen iväg och köpa en till i kväll. Behöver mer garderober! Har alldeles för få utrymmen att stoppa undan allt jag har. Ändå tycker jag att jag rensar ut ordentligt varje vår och höst.

Ska bli skönt att få allt på plats!

Sen somnade jag av i soffan under ett House avsnitt! Kunde inte hålla mig vaken.

Herr B ringde mig igen och jag var nog inte så rolig och lätt att prata med.

Han hörde nog att jag var halvägs mot drömmarnas land. *L*


Är trött idag med. Helt slut redan dagen ens har börjat. Men jag har bestämt mig för att tvätta alla sängkläder, täcken och kuddar i mitt sovrum idag. Jag vill gärna tvätta upp täcken och kuddar en gång per kvartal. Tycker det känns renare och frächare så då! Bäddmadrassen ska få sig en omgång med.

Sängkläderna tvättar man ju regelbundet. Men det övriga tillbehören kan ju behöva tvättas upp de med nån gång.

Sen är det så skönt all få lägga sig i en helt renbäddad säng! Sover sååå gott då!*L*

Annars ska jag inte göra mycket mer idag. Ja, ut med hundarna på pinkarrund förståss. Men det blir nog ingen lång runda idag, trots det otroligt vackra vädret med solen som skiner och värmer så skönt.

Måste lägga mitt krut på hemmet idag i första hand!


Nu ska jag peta i mig en sen frukost. Magen har börjat knorra högljut!



Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards