Alla inlägg den 24 april 2009

Av Annelie - 24 april 2009 17:46

Ja, då väljer jag sällan!

Har inte skrivit på ett tag nu. Har inte haft någon som helst ork och energi att lägga på bloggen.

Jag lever ständigt i ett rörigt kaos inombords. Nu kanske mer än vanligt.

Men jag mår ändå bra. Så det är inget negativit. Inte i det mesta i alla fall.

En sak jag upptäckt är att jag ständigt går och längar så efter Herr B. Det är en härlig känsla som får mig att tappa fotfästet lite då och då. Min vardag går segt. Men nu är den segare än vanligt.

Det som jag mår mindre bra av är min oro för min mor. Hon gick i tisdags igenom en magoperation för att gå ner i vikt. Hon gjorde en anna typ av sån operation för 10 år sedan. Den blev totalt misslyckad. Nu har hon fått en ny chans! Jag hoppas verkligen för hennes skull att den kommer att funka för henne.

Jag själv fajtas med min egen övervikt. Jag borde ta mig i kragen och skärpa till mig. Börja leva sundare och nyttigare. Men det är svårt.Vansinnigt svårt!

Så fort jag känner oro eller ångest äter jag. Och jag väljer det som är GOTT och väldigt ONYTTIGT!

Jag äter tills jag är så mätt att jag nästan mår illa...

Jag vet alla fel jag gör! Det gör inte saken bättre. Jag som redan ändå tycker jag gör så många fel och strävar efter att vara mer "perfekt".

Jag vill inte göra några fel. Jag vill vara näst intill perfekt!

Vet att det är omöjligt men skulle bli så nöjd med mig själv om jag bara kunde vara lite perfekt i alla fall.

Jag är ständigt trött av all oro som nöter innom mig. Jag vill bara kunna känna ro i mitt hjärta och mina tankar.

Vill att karusellen av tankar saktar ner så jag hinner sortera dom och göra nått vettigt av dom. Nu  hinner jag inte.

Min äldsta son, 18 åringen, vill så gärna ner till sin pappa och den familjen i sommar. Men har svårt att acceptera att jobb nu måste gå i första hand.

Vi hade en livlig diskussion idag om att bli vuxen och ta ansvar. Inte bara för familjen utan även för ekonomi och arbete.

Jag förstår att han just nu slits oerhört mellan att ha ett barns förmåner och att börja leva vuxenliv.

Han är så duktig min 18 åring! Många som vet vem han är vill gärna ha honom. Han har fått ett jobb som täcker över hela denna sommar på Bolidens golfbana.  Ett riktigt vikariejobb och inte ett lågbetalt ungdoms-sommarjobb. Han borde vara glad för det! Tycker jag då...

Men han vill helst inte jobba hela sommaren. Han vill ner och vara med sin pappa och familjen nere i Linköping då hans pappa har semester.

Och det är ju klart att han vill. Det är ju hans pappa!

Han har fått ett sommarjobb där nere också. Innom kyrkan där hans styvmamma jobbar. Men det är bara i tre veckor och är precis då hans pappa har semester.

Det sista han ändå surrade om var att ta golfbanejobbet. Jag hoppas verkligen att det blir så. För hans skull! Säkert kan han själv vart efter åka ner till sin pappa och hälsa på. Utan att brorsorna hänger med.

Det är inte lätt att bli vuxen!


Idag fyller en av mina absolut bästa väninnor 40 år!!!

GRATTISKRAMAR i massor till dig fröken NM!!!

Vi ses i morgon när jag och Herr B kommer och firar dig!


Det blir en lugn kväll här hemma. Herr B´s söner ska vara hos honom i helgen. Tror dom skulle komma till honom nu i eftermiddags redan.

Ska som sagt bara "låna" Herr B några timmar i morgon mitt på dan.

Dom får givetvis följa med och vara här i lägenheten om dom vill och önskar. Eller avlägga artighetsvisit hos sin farfar med sambo som också bor här i samhället. Vill att dom ska känna att dom alltid är välkomna hit! Mitt hem är deras hem! *L*


Nu ska jag försöka klippa färdigt min hund. Har en uppsjö av olika trimmrar jag själv har och fått låna. Ingen funkar tillfredställande på hans fjuniga ulliga päls. Det tar dagar och timmar att få honom helt klar.

Nu är det "bara" benen kvar, och lite runt bröst, hals och mage. *puhh*



Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards