Alla inlägg den 9 april 2009

Av Annelie - 9 april 2009 15:09

Min 16 åring mår mycket bättre. Men är kolosalt trött, stackarn. Hoppas resan går bra för honom och att han inte blir sämre igen.

Nu är det mindre än en timma kvar till dess min far kommer och hämtar upp oss. Mina föräldrar har som tradition att alltid bjuda mina söner på middag innan dom åker ner till sin pappa. Det blir likadant i eftermiddag. Det kommer att bjudas på leverbiff, potatis, brunsås och lingonsylt. Det ingår också i traditionen. Då äter dom rågad talrik och tar extra varje gågn. Då behöver dom inte svälta ihjäl innan dom kommer fram till Stockholm tidigt i morgonbitti! *L*

Har som snabbast varit och handlat påskfika till dom att ta med på tåget.

Hittade även en påsktårta som vi kommer att mumsa i oss som efterrätt i kväll.

Tåget går 18.54 Kommer att sakna dom!

Av Annelie - 9 april 2009 13:25

16 åringen fick sluta tidigare idag. Han kom alldeles nyss innanför dörren... med begynnande migränanfall!!!

Han har haft migrän en gång tidigare. För över ett år sedan. Då fick han såkallad "ögonmigrän". Han hade så ont stackarn. Han spydde och ögonen kändes som om dom skulle sprängas ut ur ögonhålorna. Han blev så dålig så jag blev faktiskt lite rädd. Tillråga på allt fick han som en "prick" i sitt synfält som satt i i flera månader efteråt. Men dagen efter när han själv berättade om pricken som han såg, ringde jag direkt ner på vårdcentralen. Han fick komma dit bara nån timma senare. Där kunde man konstatera att det fanns nått inne i ögat. Han blev skickad på Ögon på lassa i Skellefteå. Han fick göra lite olika syntester och dom undersökte hans ögonbotten noggrant.

Det var inget allvarligt tack och lov. Det hade på grund av trycket av ögonmigränen brustit ett blodkärl inuti ögat. Det skulle så småningom försvinna och bli bra igen. Men gissa om jag hann bli rädd. Hade själv migrän som barn, och nu på äldre dar för jag väldigt lätt spänningsmigrän. Jag vet hur dålig man kan bli.

Men när ens barn får så ont, mår så dåligt och till råga på allt för en bristning inne i ögonbotten på grund av det enorma trycket... Ja, då känner man sig rädd och maktlös.

Nu kom han hem och har starka migränkänningar igen. Han och brorsorna som ska åka iväg ikväll med tåget... Jag har gett honom värktablett och han ligger nu och kopplar av i ett varmt bad. Jag hoppas han snart mår bättre.




Av Annelie - 9 april 2009 08:51

Tror jag skulle kunna vara ute i stugan varje ledig stund!

Längtar dit sååååå mycket och hoppas även att Herr B´s grabbar vill dit och spendera så mycket tid som möjligt där med. Att Herr B gärna också vill dit, det vet jag redan!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards