Alla inlägg den 8 april 2009

Av Annelie - 8 april 2009 22:07

Herr B kom tidigare ikväll. Blir så glad varje gång vi träffas! Ikväll kände jag mig dock inte så rolig och trevlig precis. Haft värk igen. Men tog en värktablett, ett varmt bad och fick värk och inflamationshämande salva insmort där det gör som mest ont. Så just nu känner jag mig riktigt bra faktiskt.

Trött som vanligt. Men klockan är ju såpass att jag brukar lägga mig vid den här tiden ändå.

Så nu återstår bara för mig att önska alla en God Natt!


Kram!

Av Annelie - 8 april 2009 14:49

Fru K har precis varit här och pratat bort en stund över en kopp kaffe. Själv tog jag te förståss. Provade på kaffe hos mor och far i helgen. Men den kom i retur. Var ingen höjdare kan jag lova. Så nu är kaffe ett minne blott för min del.

Argos har varit här idag. Cilla har tagit påsklov redan. Men eftersom Cilla var här igår och nyligen börjat löpa igen, så märks det på stackars Argos att det blir lite jobbigare och gnälligare. Men inte så farligt ändå. Har sett hanhundar som haft det betydligt värre ändå.

Min Heron tycks inte reagera överhuvudtaget på löptikar. Han reagerade första gången Cilla löpte och var här. Men jag visade klart och tydligt att jag "ägde" Cilla och lät inte ens Heron gå fram och nosa på henne. Släppte aldrig Heron och Cilla utan uppsikt den gången. Sedan dess har även Fru K´s hund, Lillan löpt. Heron luktade litegrann, sen började ha leka med henne som vanligt. Inte ens hon reagerade med att vika undan svansen en enda gång som invit för Heron. Bara när Argos kom. Men så blev han störtkär i lilla Lillan med. 

Det är nu därför som jag under kommande löpperiod inte kommer att ha Cilla och Argos samtidigt. Det blir för jobbigt för vår "lilla" cassanova, Argos!


Är klar med sista tvätten nu. Äntligen! Skönt så här innan lovet.

Det är egentligen föräldramöte på skolan ikväll. Men jag känner av nacken och huvudet redan plus att jag känner mig rätt trött redan. Det är om kommande klassresa. Borde gå... Men orkar jag inte så orkar jag inte. Får ringa en av föräldrarna sen och höra hur det gick. Måste ändå hjälpa grabbarna mina att packa deras resväskor ikväll med. Dom åker ju i morgon kväll med tåget.Kommer att bli tomt. Men dom blir inte borta så länge denna gång. Det är ju skönt!

Av Annelie - 8 april 2009 08:36

Min uppkoppling till internet är alltjämt sisådär. Knappast nått att hurra för, om jag säger så...

I Måndags skrev jag ett rätt utförligt inlägg om helgens alla bravader. Men då jag skulle spara ner allt så bara försvann det ut i cyberrymden och ville inte komma tillbaka.

Attans rackarns vad sur jag blev!


Så här kommer ett kort sammandrag:


Fredagen!

Redan på Torsdagskvällen ringde servicekillen från HSB och berättade att mina såååå efterlängtade vitvaror skulle komma vid niotiden på Fredag morgon. Blev jätteglad då jag väntat i närmare 3 års tid på att få dom utbytta till nått mer energisnålt.

Dom kom redan klockan åtta!!!

Efter två timmars stökande och bökande i mitt kök var dom så äntligen klara. Jag hade dessutom tvättstugan som jag for upp och ner som en jojo emellan.Fru K undrade om jag vill komma förbi och dricka en kopp te med henne. OM jag ville!

Det var så avkopplande och skönt att komma bort från röran och bara koppla bort allt för en stund. Téet smakade makalöst gott just då!

Herr B kom som vanligt fram på kvällen. Det var en mycket lugn och stillsam kväll. Jag var redigt trött efter dagens slit och röra.


Lördagen!

Sovmorgon!!! Yes!!!

Sen blev det frunch. Eller.. Lunch utan att ha ätit frukost.

Jag gjorde en snabb laxgratäng med massor av grönsaker och potatismos och god fisksås till. Enkelt. Snabbt och lätt. Gott var det med!

Sen var det dax för födelsedagsfirande. Vi skulle gå förbi och hämta upp Fam NM på vägen. Det var våran allas gulliga Fru K som fyllde 20 x 2! ;))

GRATTIS GUMMAN!!!

Tänk vad tiden ändå går. Så länge vi har kännt varandra! Sen vi var barn och gick i mellanstadiet. Det var då Fru K med föräldrar och syskon flyttade in till lilla Boliden och gjorde mig fröken N och fröken NM bekantskap.

Sen dess har vi hållit ihop i vått och tort trots alla möjliga och omöjliga avstånd.

Vi blev där i flera timmar. Hon är så bra våran fru K. Nästan så man känner sig lite stolt att få vara hennes vän. *L*


Söndag!

Sovmorgon igen! Upp och gräddade våfflor som sen serverades med grädde och jordgubbsylt. Mums så gott det smakade!

Ringde mor min och tänkte höra om dom ville bjuda på kaffe. Men dom hade precis hunnit iväg till Mångfallsberget med  barnbarnen W och E. Deras pappa, min bror A, var också där, med sin skoter förståss. Ytterligare en bror till mig och hans sambo var där med sin skoter.

Eftersom solen sken så härligt så gjorde jag massor av varm choklad och hittade några stackars kakor kvar att ta med. Vi klädde oss varmt och drog iväg vi med.

Det blev en härlig eftermiddag med skoteråkning, fika och surra runt med en massa trevligt folk som fanns på plats där. Barnen åkte i den gamla skidbacken och trivdes otroligt!

Mor och far ville bjuda oss alla på middag. Men ingen av mina söner ville med dit. Så det blev bara jag och Herr B.

Sönerna fick nöja sig med rester hemmavid i stället.


Måndag!

Hela Måndagen blev för mig en vilodag. Jag var helt slut efter hela helgens bravader. Jag behöver inte mycket för att ta helt slut.


Tisdag!

Fortfarande helt trött i huvudet. Ögonen ville bara igen. Men jag lyckades pallra mig iväg till Tisdagsgruppen och vara där tiden ut. Men visst hade jag god lust att gå hem tidigare... På vägen hem handlade jag. 

Herr B kom förbi på kvällen. Strax efter kom mina föräldrar förbi med.

Vi satt och pratade på. Mest om mammas kommande operation den 20:de denna månad. En operation jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om. Jag förstår att den kan förlänga hennes liv med många år. Men den kan också sluta riktigt illa. Det handlar om en magsäcksoperation. Hon gjorde en för 10 år sedan. En annan variant än den som är aktuell nu.

Den blev misslyckad. Den här ska vara bättre, men fler komplikationer kan tillstöta. Mycket pga hennes ålder nu. Men hon bestämmer ju helt klart själv. Jag hoppas, för hennes skull att den blir lyckad och att det inte tillstöter allvarliga komplikationer.

 Min bror J låg under kniven igår i Sundsvall. Han har haft problem med övre magmunnen under flera års tid. Han har käkat medicin i flera år. Nu ville dom operera honom. Nu efter op:en så kommer han aldrig mer att kunna rapa eller kräkas. Inte kul om det går magsjuka! Nu finns det visst en och annan som lärt sig kräkas på nått vis i alla fall efter denna typen av ingrepp.

Så vi får väl höra hur det blir med broder min på den fronten i framtiden.


Onsdag!

Idag sköter jag... tvättstugan som vanligt!!! *L*  Faktum är att det just nu är dax och hög tid för mig att gå ner och skifta om lite i maskinerna.

Mina söner åker ner till sin pappa och bonusmamma i morgon kväll!!!

Då vill jag att alla deras kläder ska vara rena och fräscha!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards