Direktlänk till inlägg 8 april 2009

Löptikar och Påsklovsresor!

Av Annelie - 8 april 2009 14:49

Fru K har precis varit här och pratat bort en stund över en kopp kaffe. Själv tog jag te förståss. Provade på kaffe hos mor och far i helgen. Men den kom i retur. Var ingen höjdare kan jag lova. Så nu är kaffe ett minne blott för min del.

Argos har varit här idag. Cilla har tagit påsklov redan. Men eftersom Cilla var här igår och nyligen börjat löpa igen, så märks det på stackars Argos att det blir lite jobbigare och gnälligare. Men inte så farligt ändå. Har sett hanhundar som haft det betydligt värre ändå.

Min Heron tycks inte reagera överhuvudtaget på löptikar. Han reagerade första gången Cilla löpte och var här. Men jag visade klart och tydligt att jag "ägde" Cilla och lät inte ens Heron gå fram och nosa på henne. Släppte aldrig Heron och Cilla utan uppsikt den gången. Sedan dess har även Fru K´s hund, Lillan löpt. Heron luktade litegrann, sen började ha leka med henne som vanligt. Inte ens hon reagerade med att vika undan svansen en enda gång som invit för Heron. Bara när Argos kom. Men så blev han störtkär i lilla Lillan med. 

Det är nu därför som jag under kommande löpperiod inte kommer att ha Cilla och Argos samtidigt. Det blir för jobbigt för vår "lilla" cassanova, Argos!


Är klar med sista tvätten nu. Äntligen! Skönt så här innan lovet.

Det är egentligen föräldramöte på skolan ikväll. Men jag känner av nacken och huvudet redan plus att jag känner mig rätt trött redan. Det är om kommande klassresa. Borde gå... Men orkar jag inte så orkar jag inte. Får ringa en av föräldrarna sen och höra hur det gick. Måste ändå hjälpa grabbarna mina att packa deras resväskor ikväll med. Dom åker ju i morgon kväll med tåget.Kommer att bli tomt. Men dom blir inte borta så länge denna gång. Det är ju skönt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 8 februari 2010 08:09

Ja, vad annat kan man säga. Bara massa elände och sjukdom. Herr B´s pappa blir fort sämre i sin demens. I lördags belv han hastigt inlagd på en geriatrikavdelning för utredning. Skönt att det blir gjort så vi får svar på vad det är som händer rikti...

Av Annelie - 21 januari 2010 08:04

Den senaste tidens bristande närvaro här inne på bloggen är pga av att jag inte haft någon som helst lust att sätta mig vid datorn för att skriva. Vid datorn har jag dock suttit när jag varit inloggad på facebook. Inte hela tiden förståss, men lite...

Av Annelie - 10 december 2009 08:06

Har bott i min lägenhet sedan 1 December 2001. Trivs så himla bra här. Det är lägenheter som under slutet av -80 och början på -90 genomgick en rejäl renovering. Många av lägenheterna har slagits ihop och blivit större. Det finns dock inga större l...

Av Annelie - 9 december 2009 07:55

Fick detta mail av min mycket goa vän AW från östgötaskogarna. Var rätt kul så jag tänkte dela med mig. =))   ~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~ Kära Dagbok ,   Jag har precis fyllt 45, och min son (älskling!) gav mig en veck...

Av Annelie - 4 december 2009 13:23

Äntligen! Ja, jag säger bara ÄNTLIGEN ser det ut som om vi kommer oss ut till stugan i helgen! Så just nu har jag verkligen inte tid att sitta här och knappa på tangentbordet. Har iaf precis kommit hem efter en "lunchdate" med Fru K, Fru L, Fröke...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards