Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Annelie - 30 mars 2009 09:54

Här kommer så en bild på mig och Herr B!

Den är tagen från en middagsbjdning som Herr B´s äldsta son med några av hans klasskamrater hade tidigare i våras. En för övrigt mycket trevlig tillställning med mycket god mat som ungdomarna bjöd på!



Av Annelie - 30 mars 2009 08:57

Så var det då sista måndagen i denna månad! Fort har tiden sprungit iväg... som vanligt nuförtiden.

I det stora hela så har denna månad varit ovanligt bra! Jag trivs med mitt nya liv. Även om jag skulle behöva göra mer för min egen hälsa. Gå ner i vikt framför allt. Jag har ju diabetes typ 2, som ju är ärftligt, både på min fars och mors sida. Att då försöka hålla vikten och motionera är  ju då en mycket viktig del. Dessutom finns även hjärt/kärl-sjukdom på båda sidor med...

Så ett ryck i kragen - igen (!!!) och skärpa mig rejält!


Helgen som vanligt då... Har varit makalöst trevlig! Jag trodde ju inte att det skulle bli nått Björkland i helgen. Men det blev det! *L*

Det började med att jag gjorde mig i ordning för att ta bussen till stan och Herr B. Precis då jag skulle hoppa på bussen ringde min bror A. HAn ursäktade sig att inte kunnat höra av sig tidigare. Han har haft fullt upp med jobb hela tiden. Från omänskligt tidig morgon till sent in på kvällarna.

Men vi skulle i alla fall få låna hans bil under helgen.

Jag åkte ändå in till Herr B. Den kvällen blev väldigt lugn. En riktigt soff-tv-kväll. Jag ringde mina söner och berättade att vi skulle åka till Björkland på Lördagen. Vi skulle åka förbi och hämta upp dom vig halv elva.

Vi åkte! Allihopa! Ja, nästan i alla fall. Den enda som saknades var Herr B´s äldsta grabb och hans tjej. Men dom hade andra planer och hade därmed inte tid med oss.


Det blev lugnt ute på Björkland hela lördagen. Mina grabbar var där ute för första gången och tordes inte riktigt ta för sig. Jag förstår dom!

Inte så lätt att komma på ett helt nytt ställe med andra undomar (Herr B´s) som dom bara träffat som hastigast vi ett tillfälle tidigare.

Min 18 åring tordes  ändå prova på att köra lite skoter. De andra två blev nog lite för blyga. Tror inte dom ens åkte med nån sväng.

Det fanns önskemål om att grilla. Så det gjorde vi! Fram med grillen bord och stolar!

Men i ärlighetens namn var det lite för blåsigt och kallt för att sitta ute och äta. Inte alls som förra helgen då solen sken och värmde jätteskönt!

Mina söner åkte sen efter grillningen. Dom ville inte sova över utan ville hem till sina egna sängar.

Tror ändå att dom säkert vill följa med nån fler gång. Det skulle nog hjälpa om dom lärde känna Herr B´s grabbar lite mer. Vi får jobba på det! *L*


Jag började vårstäda lite där ute. Känns bäst att passa på att börja inomhus så länge snön ligger kvar. För sen vill jag nog mest påta på utomhus.

Kan inte nog beskriva hur mysigt det är där ute. Tycker jag åtminstone!

Ska försöka göra det så mysigt och trivsamt som möjligt i pojkarnas rum.

På lördagskvällen då vi skulle släcka alla lampor ( ni glömde väl inte det? ) så förberedde vi med massor av ljus och lördagsgott framför tv:n.

Det blev en helmysig kväll! Hade bara önskat att även mina söner varit där...


På söndagen fortsatte jag med lite vårstädning  inne i huset. Får ta lite i taget då jag inte orkar så mycket. Herr B och hans två yngsta höll på och greja med skotern och lekte med Heron. Heron blev för övrigt överlycklig då vi kom dit ut! Han studsade fram och lekte i snön och hämtade bollen som kastades iväg lite då och då.

Efter middagen åkte vi så hemåt igen. Det blev ett besök hos svärfars!

Min svärfar med sambo verkade blivit så glada att vi varit i Björkland igen!

Dom känner förhoppningsvis att vi ärligt uppskattar att vi får vara där!

Och jag ska göra så gott jag kan för att ta hand om stället ihop med Herr B!

Hoppas även dom till sommaren kan och vill följa med oss ut över nån dag med!


Nu är det måndag... Längtar sååå tills nästa gång vi kan åka ut igen.

Nu till helgen blir det inte. Då fyller en av mina "systrar" 40 år! Då blir det att gå dit och fira henne med massor av kramar! I allafall så mång hon nu själv vill ha vill säga... Hon lär inte ha tid att kramas för mycket då det säkerligen kommer lite folk som vill uppvakta henne. *L*


Jag har alla mina daghundar på plats idag. Så en promenad i omgivningarna blir det så småningom. Får se om jag får med mig nått mer männskligt promenadsällskap med! *L* 


Men nu kurrar min mage ordentligt... Har inte ätit frukost än...

Bäst och göra det!


Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards