Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Annelie - 19 mars 2009 15:03

Min älsklade Herr B har hört av sig. Först skickade han ett jättefint video-mms och lite senare ringde han upp. Vattnet är igång sånär som till toaletten. Men han jobbar för fullt med det och den isproppen lär inte finnas länge till.

Själv har jag varit på ICA Extra och inhandlat en massa ljus i olika färger och storlekar. Dom ska få stå och brinna i öppenspisen som är i sovummet innanför köket. Den går tyvärr ( för tillfället ) inte att elda i på riktigt. Men levande ljus duger gott!

Längtar såååå tills jag kommer dit ut! *L*

Av Annelie - 19 mars 2009 09:58

Nu har jag börjat med förberedelserna inför helgen.

Alla mina ungdomar ska iväg och LAN:a hela helgen. Dom ska hålla till här i Boliden på UG ( ungdomsgården ). SÅ då har dom nära och bra till sin mormor och morfar när dom ska äta och sova. Tvärs över vägen bara. *L*

Själv ska jag och Herr B iväg till Herr B´s stuga. Herr B åkte dit redan nu på morgonen för att få fart på värmen och vattnet. Sist vi var dit hade vattnet frusit. Då ökade vi på värmen en aning. Så  jag hoppas det hjälpte. 

 Har bokat tvättstugan nu på förmiddagen. Har en hög med tvätt som bara ligger och blänger ilsket. Klarar nog inte att ta allt idag. Men tre maskiner hade jag tänkt fixa i alla fall. Bättre än inget alls!

Nacken värker intensivt idag och huvudet klagar högljut. En annan sak jag märkt av de sista 4 - 5 veckorna är att mitt vänstra ögonlock börjat smårycka lite då och då. Det stör mig massor! Tycker mig även att synen  på det ögat dessutom blivit sämre. Är förmodligen inbillning... Brukar ju få sämre syn då jag har min huvudvärk med. Och den har jag ju fått dras med i flera veckor utan ett helt uppehåll nu.

Vill inte pilla i mig värktabletter hur mycket som  helst heller. Utan försöker vila och massera bort eländet i stället.

Men nu börjar jag känna att jag inte orkar ha det så här längre. Jag måste ta mig i kragen och ringa min sjukgymnast igen. De råd jag fått där har inte hjälpt nämnvärt. Ska be att få akupunktur. Har fått det förr. Men det är vansinnigt många år sedan. Då hjälpte det otroligt bra mot min dåvarande huvudvärk. Kan bara hoppas det ger lika bra eftekt denna gång.


Solen skiner idag! Ett underbart väder! När jag tittar ut från mitt fönster där jag just nu sitter och skriver, så ser jag skogen bre ut sig alldeles bortanför fotbollsplanerna här utanför. Ska verkligen försöka ta mig dit upp idag med hundarna en stund idag. Cilla är tillbaka från sin "semester".

Hon har bott på hunpensionat medan hennes familj varit i Thailand.

Så nu är vi full hundstyrka igen!




Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards