Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Annelie - 24 mars 2009 20:29

Jag är mätt! Riktigt mätt! Övermätt kanske är det rätta uttrycket!

Mina två yngsta guldklimpar har varit på friluftsdag i Piteå på äventyrsbadet idag. Så jag förstod att dom skulle vara vrålhungriga när dom kom hem i eftermiddags.  Jag gjorde kotletter i ugn (fast jag använde benfri fläskkaré i stället). Till efterrätt blev det blandade frukter och bär med riven vit blockchoklad över,  in i ugnen, 225 grader i 10 min, serverades med god gräddglass. Mmmmums!!!

Att barnen äter är bara bra. Dom är som spinkiga stickor alla tre. Men jag... Jag borde låtit bli! Jag rullar snart fram. Måste ta tag i mig själv... snart...


Annars har dagen varit riktigt bra här hemma. Steg upp redan kl 6 i morse för att fixa matlåda åt min äldsta grabb. Hade ingen ork till det igår kväll. När den var klar tog jag med Heron ut på MYCKET tidig morgonpromenad. Kl var bara 6.30 och det var strålande sol och 15 grader kallt. Men alldeles vindstilla. Jag traskade iväg till Minuten för att hämta ut pengar till 13 och 16 åringen. Pengar som dom skulle ha till bussen och mat på plats i Piteå.

Kl 7 var jag hemma igen. Då satt de två yngsta och åt frukost för fullt.

Sen började jag städa köket. Argos kom vid halv åtta. Cilla var hemma och ledig med sin matte idag. När jag var klar med köket var jag helt slut och väldigt trött. Knäppte på tv:n och somnade i soffan på två röda.

Vaknade med ett ryck. Stirrade på klockan som nu visade halv elva. Jag hade inte duschat eller kommit mig ut med hundarna. Nu blev det bråttom.

In i duschen en snabb sväng. Sen iväg ut med hundarna upp till vattentornsbacken där dom fick springa av sig och göra sina behov i skogen. Blev inte så lång stund som jag hade tänkt från början. Hade ju inte planerat att somna mitt i allt! Ringde till min vän fröken B.W och sa att jag skulle bli lite sen. Hade ju våran tisdagsträff idag kl 12!

Hem med vovarna och vidare till Gula Villan!

Blev glatt överraskad att så många hittat dit idag! Vi blev 11 stycken allt som allt!

Blev sen tillfrågad av B.W om jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till och grädda våfflor på torsdagar mellan 11.30 - 15. Då är det visst som nån typ av kafféverksamhet där på Gulla Villan. Svarade att jag gärna hjälper till de gånger jag själv mår så pass bra att jag klarar att stå och grädda och servera. Första gången blir nu på torsdag. Ska bli jättetrevligt!

Nästa tisdag har jag dessutom blivit betrodd att fixa och styra med tisdagsträffen alldeles själv! B.W ska iväg med sin sambo till lassarettet och hinner förmodligen inte tillbaka i tid. Det ska jag väl också klara. Har ju för fasen haft en egen idéell verksamhet för hemmavarande föräldralediga  med barn en gång i tiden. Jag drev den ihop med en mycket god vän under ca tre års tid. Vi hade ca 40 barn med förälder "inskrivna" i verksamheten.

Det sista året drev jag allting själv. Och kunde jag klara det ska jag väl kunna hjälpa till både nu på tisdag och grädda våfflor på torsdagar!


 Nu ska jag vanka ner i källaren och hämta upp sista tvätten för denna gång.

Har tvättat upp Herons sängkläder! Ja... Han har sängkläder! Han har en alldeles egen säng. En gamal tvättkorg. Inte en flätad i rotting utan en ännu äldre. Den ser ut som en minispjälsäng. Och faktum är att min pappa faktiskt legat i den som bebis!  Täcket som finns till den har min jättegoa svägerska, fröken H, sytt upp. Hon har även tryckt dit Herons namn i jättefin stil. Fröken H är makalöst duktig på att sy allt möjligt!

Jag blev mycket överraskad och glad när hon gav täcket till oss!

Heron älskar sin säng och ligger där varje natt och väldigt gärna på dagarna med! Hans säng står inne i de två yngsta grabbarnas rum. Dom ville promt ha det så... mina söner! *L*


Tvätten och sen ringa Herr B! :))

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards