Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Annelie - 18 mars 2009 11:53

Helgen var som vanligt fantastisk! Men när jag kom hem igen, på Söndagskvällen efter det att min 18-åring hämtat upp mig i stan, så höll jag minst sagt få hjärblödning!

Mitt kök!!! Mitt fina kök!!!

En bomb hade tydligen smällt av ordentligt och nu uppenbarade sig världens oreda!

Men jag var just då alldeles för trött för att orka gorma på undomarna mina.

För att inte göra nått på hela helgen så har dom ändå lyckats vända ut och in på hela köket!


Måndag morgon när jag klev ut i krigszonen - köket, så blev jag bara så fullständigt matt, ledsen och grymt besviken på mina söner.

Inte på min äldsta. För han hade iaf försökt hålla efter det som han orkade och hann med. Men mina två yngre!

Jag började gräla på dom samtidigt som jag beordrade dom att hjälpa till att hitta igen köksbordet under all skit.

Tillslut gick det att torka av och ta fram frukost. Men jag var fortfarande vansinnig och gapade på om att dom ABSOLUT INTE får lämna köket på det här viset en gång till. Jag som hade sett fram emot att tillbringa några timmar i skogen med hundarna och bara kunna njuta av plusgrader och strålande sol!

Nu hade jag tappat all ork och vilja i ett naffs. Och det var mina yngre söner fel!

Jag var så ledsen att det gjorde ont i mitt hjärta. Jag vägrade städa undan all deras skit. Jag kände dessutom att jag ingen respons eller respekt fick när jag förklarade allt detta för dom. Blev så ledsen att jag tillslut låste in mig på toan och grät uppgivet...

När jag efter en stund lyckats lugna ner mig själv gick jag ut i köket. Satte mig vid bordet och började tugga i mig lite frukost.

Vi tre, mina söner och jag, åt resten av frukosten under total tystnad.

Då såg jag någonting...  mina söner skämdes!!! Ordentligt!

Innan dom gick iväg till skolan sa jag lugnt och still att jag förväntar mig att dom städar iordnong köket då dom kommer hem från skolan, helt utan tjaffs och bråk. Det lovade dom utan någon som helst protest.

Resten av dagen var jag så låg att jag inte orkade med att göra nånting vettigt.

Dom kom hem. Dom började röja i köket. Jag hjälpte dom.

Inga som helst hårda ord yttrade sig under hela tiden. Vi surrade och pratade på. Dom förstod att det dom gjort inte var så bra.

Det blev tillslut jättefint i köket! Dom var så duktiga! Så var alla glada och nöjda igen.


Igår, Tisdag, blev det så äntligen skogen med hundarna. Fru K och hennes Lillan följde också med. Solen sken och det kändes så underbart befriande att komma ut.

Efteråt blev det gott te hemma hos mig. När klockan närmade sig 11 kom min 18-åring hem på lunch. Han gör sin praktik på anriktningsverket här i Boliden som elektriker. Han trivs jättebra! Kl 12 var jag på plats i Gula Villan här i Boliden. Kursen jag är med på har flyttat dit. Det är större lokaler och fler har då möjlighet att få vara med.

Det är ett gigantiskt jättefint gammalt hus. Där skulle man bo! Som en mindre herrgård. Det finns en gedigen historia bakom husets fasader.

Ska inte dra den här. Dessutom är jag själv inte så insatt i den. Så mycket skulle bli fel och mycket skulle jag glömma att ta med.

Men en sak vet jag säkert... Det var i det huset, i källaren närmare bestämmt, som jag började dansa i 7 års ålder.

Hon som bodde där var en äkta prima ballerina. Eva Dhalgren (samma namn som sångerskan men "min" Eva är betydligt mycket äldre ) var hennes namn.

När jag sen kom hem var jag klippt slut. Halvont i huvudet, nacka och axlar.

Som vanligt med andra ord...

Somnade av på soffan en stund, fixade middag, åt och somnade i soffan igen.


Är trött idag med. Skulle behövt handla. Men ska först äta lunch.

Har en gigantisk hög med tvätt... igen!!! SKulle med andra ord behöva boka tvättid,

Mitt nästa "spara - till - projekt"  blir definitivt en egen tvättmaskin.

Slippa alla dessa trappor och bära all tung tvätt upp och ner för att sen bli liggandes i värk i två dar efter.


Min väninna fru K har åkt på minisemester. Min väninna Fröken W nerifrån Tolskepp vill att jag ska komma dom under påsklovet. Det har väl blivit som en tradition att jag kommer dit då. Men jag var tvungen att tacka nej. Har inte råd.... Kanske nästa påsk...


Nu snabblunch och sen ut i solen! ( ..och handla.. )

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards