Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Annelie - 23 mars 2009 09:13

En sån underbar helg det varit!

Alla mina ungdomar skulle LAN:a hela helgen. Vi hade ordnat så att dom skulle äta hos mormor och morfar och inte behöva gå hit hem varje måltid.

Mormor och morfar bor bara tvärs över vägen där dom brukar hålla till.

Sen brukar dom även gå dit för att sova några timmar med. Vilket är fullständigt nödvändigt då dom sitter så många timmar i sträck framför datorn.

Idag är dom "lediga". Det är "Operation Dagsverke" villket då skolan menar att dom ska vara hemma och hjälpa till med olika saker. Sen ska jag som förälder betala den redan förutberstämda minimiavgiften på 50 kr!!! (..det skulle bara i år bli 100 kr för mig.. jag har ju två barn kvar i grundskolan..)

Minimiavgift..???... Undrar om dom menar att det är det minsta man MÅSTE betala? För enligt lag kan väl ändå inte skolan KRÄVA pengar av en sån typ av verksamhet?

Vilket fall tänkar jag inte betala! Nog för att jag gärna hjälper andra om det behövs. Men när det kommer till ekonomi och att skänka bort pengar hit och dit i min lilla familj, så anser jag att vi själva behöver varje korvöre vi har! Har inte betalat till Operations Dagsverke på flera år.

Då ger jag hellre mina söner de nödvändiga slantarna till deras friluftsdagsaktiviteter dom har i morgon i stället.


Som sagt... Medans barnen LAN:ade och blev bortskämda av mormor och morfar, åkte jag och Herr B upp till hans stuga.

Solen sken mest hela tiden! Det var plusgrader på dagarna!

Efter frukost gick vi ut och satte oss på farstutrappen. Herr B drack sitt kaffe (.. så länge det fans kvar nått.. ) *L* ...och jag drack mitt te!

Sen blev vi sittandes där och bara njöt av vårsolen och värmen!

Så lungt och fridfullt var det där ute.

Heron var lyrisk och överlycklig! Han sprang runt och lekte och busade i flera timmar. 

Provåkte skoter med! Har inte gjort det sen jag var barn. Herr B hade redan kört upp ett spår och nu undrade han om jag ville åka med.

Det blev en komisk tillställning. Ni som känner mig att jag väger en del nu förtiden... Skoten lyfte såpass att den blev smått svårstyrd. Och för att inte Herr B skulle köra rätt in i ett träd blev han tvungen att försöka styra undan på nått vis. Jag försökte hänga kvar då jag kände att skotern höll på att välta... det gick som i slow motion... men då jag hade Heron i famnen kunde jag inte hålla emot, utan trillade stiligt av! *L*

Men vad jag skrattade! Det var rätt djup snö. Tror inte jag "bottnade". Kände iaf inte marken under foten. Så skulle jag då försöka slita mig upp på skotern igen. Det gick med ren vilja... och lite styrka! Kul var det i alla fall!


Jag har haft det så otroligt bra i helgen! Skulle bara så väldigt gärna önska att jag kunde locka med mig mina barn nån gång. Allra roligast vore om ALLA ungdomar kunde komma med dit ut. Både mina och Herr B´s.

Men alla får tyvärr inte plats i bilen... Har vi tur kanske min son får låna min brors bil öven en helg. Då kan alla följa med!


Nu ska jag gå och väcka mina två yngsta gullungar! Tänkte dom ska få ta med Heron ut på en ordentlig promenad i skogen idag. Det får bli deras "jobb" idag!


...kanske höra av mig till fru K sen med.... 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards