Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Tomt och Innehållslöst

Av Annelie - 29 september 2009 11:06

Njaa.. Riktigt så illa har det verkligen inte varit uti det verkliga livet.

I lördags förmiddag gick jag och mina två yngsta juveler och kollade på en kattunge.

Funderar rätt skarpt på att skaffa en till. Får se hur det blir. *L*

Min allra högsta önskan, är att en gång i framtiden kunna köpa mig en Main Coone katt. En hane med stamtavla som visar på riktigt STORA anlag. Sen har jag en önskan om hur dom ska var tecknade och vilken färg den ska vara i också.

Färg och tecknarmässigt vill jag att den ska påminna om katten jag redan har. Älskar den typen av färgteckning på katt!

Men.. det är bara en vild önskan. Kommer förmodligen aldrig att ske. Sådana katter kosta en slant, och ska göra det! =)


Min egna katt har löpt för fullt de sista dagarna. Nu har det dock hunnit lugnat sig en aning.

Är sååå sugen på att sätta en kull ungar i henne innan jag börjar pumpa i henne p-piller. Men då vill jag ha tag på en stilig, lämplig och fin hane till henne. Gärna en som är så lik henne som möjligt. Men det lär nog aldrig bli. Så det få bli piller till katten direkt. Skulle det dyka upp en lämplig kandidat så får jag väl bara sluta ge henne p-piller. *L*


Har börjat känna av ångesten och tomheten mer och mer. Beror säkerligen på höstens intrång.

Annars tycker jag hösten är vacker med alla sina färger.

Men jag har svårare och svårare att ta mig ut självmant. Och jag blir ytterst irriterad och tappar  koncentrationen i väldigt stökiga, högljudda miljöer.

Har svårt att bara sitta still, men lika svårt för att komma igång och röra på mig, göra nått av min dag.

Längtar ut till "vårat" paradis för att kunna hämta lugn och ro till själen.

Nästa helg ska vi fara. Oavsett vad som händer. Ja.. såvida det inte händer nått riktigt allvarligt vill säga..


Är så glad och tacksam för Herr B och all hans närvaro och hjälp han tillför hemmet! =)

Att kunna krypa upp nära honom i soffan och känna hans arm som håller om mig är ren skär värme och trygghet!

Så fort han lämnar hemmet för att jobba blir det tomt för ett tag. För sen kliver mina söner upp, äter frukost, gör sig i ordning för att gå till skolan.

Då blir det tomt!!!

Ja, nu har jag tack och lov min lilla go´loppa Heron och sötnosen Luna finns vid min sida heldagar. Är så glad att jag skaffade dom.

För mig har djuren betytt så vansinnigt mycket. Heron har fått mig att även när det är som svårast, kunna ta mig i kragen och gå ut. Det har givetvis gjort mig gott och hållit mig ovanför vattenytan.

När barnen och min älskade Herr B kommer hem för dagen blir jag med ens fullständigt avslappnad. Är så skönt att ha dom omkring mig.


Idag ska jag iväg till Gula Villan i vanlig ordning. Men inte på tisdagsträffen. Den är inställd dagen till ära.

Idag är det Höstfest med god mat med efterrätt och lotterier.

Ska blir oerhört trevligt att komma sig dit och träffa glada trevliga människor. =))

Sen ikväll drar  troligt vis Herr B och jag till Folket Hus för att tillsammans med massor av andra Bolidenbor, kolla  hockey matchen på storbilds-tv.

Det blir första gången vi åker dit och kollar. Ska bli jättetrevligt även det. Så får man ju hoppas att SAIK vinner matchen ikväll med! =))...vilket dom själklart kommer att göra.. ;)


Nu ska jag börja fixa iordning mig inför Höstfesten.


Ha det gott allihopa, och varma färglada höstkramar till alla som tittar in här! =))


 
 
Berith

Berith

29 september 2009 19:48

Tur att du har din go´e herr B och dina underbara grabbar vid din sida =)
Ja din go´a Luna och goige Heron också =))

Vi var ut till vårat paradis helgen om var...underbart att få ladda om ..det är verkligen balsam för själen !!
Förstår att du längtar ut till erat paradis =))

Ha en mysig hockykväll , kram =))

http://maxmax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 8 februari 2010 08:09

Ja, vad annat kan man säga. Bara massa elände och sjukdom. Herr B´s pappa blir fort sämre i sin demens. I lördags belv han hastigt inlagd på en geriatrikavdelning för utredning. Skönt att det blir gjort så vi får svar på vad det är som händer rikti...

Av Annelie - 21 januari 2010 08:04

Den senaste tidens bristande närvaro här inne på bloggen är pga av att jag inte haft någon som helst lust att sätta mig vid datorn för att skriva. Vid datorn har jag dock suttit när jag varit inloggad på facebook. Inte hela tiden förståss, men lite...

Av Annelie - 10 december 2009 08:06

Har bott i min lägenhet sedan 1 December 2001. Trivs så himla bra här. Det är lägenheter som under slutet av -80 och början på -90 genomgick en rejäl renovering. Många av lägenheterna har slagits ihop och blivit större. Det finns dock inga större l...

Av Annelie - 9 december 2009 07:55

Fick detta mail av min mycket goa vän AW från östgötaskogarna. Var rätt kul så jag tänkte dela med mig. =))   ~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~ Kära Dagbok ,   Jag har precis fyllt 45, och min son (älskling!) gav mig en veck...

Av Annelie - 4 december 2009 13:23

Äntligen! Ja, jag säger bara ÄNTLIGEN ser det ut som om vi kommer oss ut till stugan i helgen! Så just nu har jag verkligen inte tid att sitta här och knappa på tangentbordet. Har iaf precis kommit hem efter en "lunchdate" med Fru K, Fru L, Fröke...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards