Alla inlägg den 25 september 2009

Av Annelie - 25 september 2009 22:02

Nä fy vad trist och tråkigt det är... Gubben tog min äldsta grabb och sin egna äldsta son och drog till Björkland! Dom ska på "Testosteronträff" i morgon....*tillåt mig skratta hånfullt.. hahaha... *harkel*.. hmmm...nåväl...  Lekar för små pojkar i stora kroppar, kan man väl säga. =P Saknar min älskling nått otroligt! Men jag hoppas dom får riktigt roligt i helgen! Det är dom värda alla mina pojkar! =)

Min yngsta grabb, han på 14 år kommer hem sent.. eller tidigt i morgonbitti skulle jag tro. Han är tillsammans med andra undomar på skattjakt i natt någonstans i Jörnstrakten. Dom är ett gäng från ungdomsgården som varje år "tävlar" om att hitta skatten före Jörnsarna. Dom brukar ha himla skoj och vara klippt slut hela dagen efter. *L*


Så här hemma är det just nu bara jag, 16 åringen, hunden Heron och katten Luna hemma!

Kanske ska jag promenera iväg i morgon förmiddag till en gammal barndomskamrat och kolla på en kattunge som jag är rätt nyfiken på.

Luna har ju inte visat nått större intresse för jakt, mer än på flugor och trollsländor. Mössen har hon bara tittat på och låtit dom spinga iväg, utan nått som helst intresse till att vilja äta upp dom. Sen skulle det kanske inte vara så dumt med en kisse till, för sällskapets skull. Jag är ju larvigt förtjust i djur överhuvud taget.

Fantiserar dessutom om både får, grisar och höns uti Björkland. Tyvärr är det väldigt svårt då vi inte bor där permanent... än! ;)) Så eventuellt EN katt till känns rimligast tills dess. Men jag måste vara överens med min käre gubbe, Herr B först. Så han inte får spunk! *S* Fast.. jag tror han vet hur jag är vid det här laget. .. hahaha...


Ska slänga mig i soffan och klappa katten. Heron ligger och Myser med mellansonen för tillfället. =))


God natt och sov gott alla bloggisar!


Kramen! =))


Av Annelie - 25 september 2009 18:36

Tänk att badhussnusket är såpass utbrett!

Överallt där det finns badhus finns det folk som inte duschar, tvålar in sig och schamponerar håret ordentligt INNAN dom kliver i basängen. Vissa går även så långt att dom pissar i det allmänna badvattnet.

Äckligt, ouppfostrat och stor brist på respekt mot andra badgäster är det!


Min yngsta son har i många år, speciellt sen vi flyttade tillbaka hit upp, fått stora besvär av att befinna sig i vårat lokala badhus. Varannan vecka har dom bad på skolan. Varje gång kommer han hem, har svårt att andas, rödsprängda ögon som svider och gör ont, och han är helt nockat trött.

Redan för flera år sedan frågade jag både badhuspersonal och läkare om det kunde vara kloret han reagerade på, men dom trodde inte det. Dom hade ingen aning om vad det kunde vara. Vi fick rådet att prova simglasögon för ögonens skull och allergitabetter. Men inget har hjälp. Han blir lika dålig varje gång.

Så härom veckan läser man om detta i tidningen. Ett utbrett badhussnusk som inte är av denna jord.

Vi snackar om det mänskliga beteendet och hur man är uppfostrad och funtad.


Har själv tillbringat mycket tid på badhus genom åren. Jag blir alltid lika äcklad av alla tanter, kvinnor, barn.. tycks inte spela nån roll vilken åldersgrupp man kollar på.. så slarvas det nått ohyggligt i duschen. Tror inte karlarna en våning ner är ett dugg bättre.


Det vanligaste senariot:

*Efter avklädning tas baddräkten på direkt. Här går en och annan in på toan och kommer ut igen med badräkten sittandes perfekt på kroppen. In i duschen och blöter just såpass upp kroppen med baddräkten på, håret skall helst vara kruttort när duschen lämnas.*


Så här ska det egentligen vara:

Efter avklädning, gå och gör behoven på toaletten. In i duschen, tvåla och schamponera HELA kroppen noggrant! På med baddräkten som du tvättat ren sen förra badhusbesöket och tvätta av dig ordentligt igen.


Tänk om de allra flesta skulle kunna hålla sig till dessa enkla regler. Då skulle tex min son och fler med honom kunna bada utan några som helst problem.


Det är en myt att kloret i vattnet tar bort din smuts, ditt kiss och din avföring, som du inte lyckats torka bort ordentligt!


Kolla in denna länk: http://www.expressen.se/halsa/1.1700175/kiss-i-bassanger-kan-ge-astmaanfall


Tror att många inte bryr sig så länge dom själva, eller ens egna barn, blir sjuk varje gång.

Var finns det sunda förnuftet och respekten till andra i sin omgivning?

Jag bara undrar.....


Kram till alla som sköter sin hygien korrekt på badhusen! =))



Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards