Alla inlägg den 2 september 2009

Av Annelie - 2 september 2009 22:57

Så går då denna dagen till sitt slut. Dagen blev trots allt inte så tokig ändå.

Blev ju inte så mycket gjort då tröttheten slog till... som vanligt. =P

Men i det stora hela är jag ändå väldigt nöjd.

Efter middagen började jag och Herr B med att fixa upp en jättesöt fönsterlampa i köket. Men Herr B var först tvungen att byta till en betydligt längre sladd och en annan typ av kontakt på den först. Undertiden passade jag på att rulla ihop alla andra sladdar snyggt och prydligt, sköljde ur plaslådan dom ligger i, och la sen tillbaka alltihopa. Gisses vilken ordning det blev. En betydligt snyggare ordning än innan. *L*


Har sett en film på tv och myst med Herr B. Ungdomarna har ju med åren blivit allt snålare på att krama mor sin. =P Förstår inte det.. hahaha...


Nu är det nattidax. Ska bli skönt att sträcka ut sin knagliga småverkande kropp.


Sov sött alla goa bloggvänner!


Karamellikram! :))

Av Annelie - 2 september 2009 12:56

Har just kommit hem från en halvblåsig men skön promenad med Heron. Passade även på att handla lite inför baket. Hade ju som en plan att jag skulle baka nu... Men all min energi tyckt ha blåst bort med vinden. :/

Nåväl, får väl se det positiva i det hela. Heron och jag fick rör på oss lite mer ordentligt, och jag fick hem de varor jag behöver till baket! Så jag kan sätta igång att baka så fort jag känner mig lite piggare igen! :))


Kramellikram! :)

Av Annelie - 2 september 2009 10:48

Har precis duschat. Ska så fort jag torkat upp en aning mer ut och gå med Heron en sväng. Ska passa på att handla lite med. Sen blir det att börja baka lite smått. Herr B fyller ju som sagt år på lördag! :))

 Hoppas vädret håller upp medan vi är ute på våra ärenden. Heron blir så ynkligt genomsur när det är blött väder ute.


Kram på er all där ute i boggarvärlden! :))

Av Annelie - 2 september 2009 08:20

HSB i alla ära! Dom är bra i mångt och mycket.

Men... Nu är jag less!!!

Tvättmaskinens öde har varit omständig. Nu i måndags, för fem veckor sedan, ringde jag och felanmälde maskineländet. Dryga veckan senare kom en reparatör och kollade vad som felades. Frågan om man skulle beställa reparationsgrejer till den eller helt enkelt köpa en ny maskin till huset uppstod. Styrelesen beslutade att inga pengar fanns till att köpa en ny välbehövlig maskin. Det fick bli, det för tillfället, billigare alternativet... reparation av den åldriga maskinen.

Beställningen på delarna gjordes och vi bostadsrättsägare väntade och väntade.... och väntade.

Så för två veckor sedan ringde jag våran vicevärd och frågade om han visste varför inget hände här nere. Det berodde på att man väntade på att maskinreparatören skulle få tid att komma hit. Han hade så mycket annat med som skulle göras. Men han skulle komma på torsdagen eller åtminstone på fredagen. OM (!!!) han mot förmodan inte skulle hinna före helgen, så skulle han deffinitivt komma på måndagen direkt efter helgen.

Jamen hur gick det då??? Jo, som jag trodde. Han dök inte upp NÅN av dagarna!

Ringde åter till vicevärden och undrade. Han blev överrasskad och skulle genast kolla upp vad som hänt.

Men så på torsdag samma vecka kom så reparatören vid lunchtid. En ung kille, måste gått ut gymnasiet i våras... Det skulle ta runt 5 - 6 timmar att fixa maskinen, sa han.

Jag hörde hur han bankade och kämpade på ända nerifrån källaren. Jag bor på andra våningen.. Så blev det med ens knäppt tyst vid tre-tiden. Kände på mig att nått inte stämde. Skickade ner min äldsta son lite senare för att kolla. Han kom upp igen och kunde berätta att den inte var lagad på långa vägar. Jag höll på att smälla av! Tänkte ändå att han nog kommer tillbaka i morgon. Hoppades om inte annat.

Men inte gjorde han det! Hela den fredagen gick och inte en skymt av nån reparatör på hela långa dagen!

Så kom en ny måndag. Den måndagen som var nu i veckan. Ingen aktivitet då heller. Min yngsta berättade för vicevärden om att maskinen fortfarande inte var klar (vicevärden är ungdomsledare på ungdomsgården här i Boliden). Själv ringde jag honom på tisdags morgon för att höra om han visste nått nu då. Reparatören hade varit tvungen att ta med självaste maskindelen till verkstaden. Han hade fått med sig fel grejer, så han beslöt att ta med sig maskinen och laga den på verkstaden i stället. Det var ju klokt! Reparatören skulle komma med den samma dag, på tisdagen. Han dök upp samma eftermiddag för att montera in maskinen.

Skickade åter ner min äldsta för att kolla läget där nere och boka en tid till idag. Han kom upp med dystert besked. INTE KLART!!! Reparatören hade alltså inte hunnit klart igår!!! Så nu sitte jag här och funderar på om det är nån idé att jag ringer och undrar igen???

 Vilket fall så ska jag gå ner innan luch och se om reparatören varit där och gjort klart. Då kanske jag åtminstone kan hinna tvätta nån maskin i eftermiddag/kväll.


Hade Hsb varit mer serviceinriktade så hade dom haft en tillfällig lösning på problemet. Styrelsen hade kunnat gå ut med allmänn info om att få tillträdde till de andra husens tvättstugor. Man hade kunnat sätta in en tillfällig annan tvättmaskin när man nu visset med sig att dett kunde ta tid.

Men varken från HSB´s sida eller styrelsen, har något sådant skett.

FEM långa veckor utan maskin.... Visst borde man få en viss kompensation för detta, även om vi nu faktiskt är en bostadsrättsförening?

Vi i föreningen betalar ju faktiskt för att en allmänn maskin ska finnas till hands för oss boende.


Nä, nu blir det till att köpa sig en egen maskin och  ha i lägenheten.

För detta är fullständigt ohållbart!


Kan ju bara säga att vi inte går i samma skitiga paltor sen maskinen pajade. Min kära mor och far har låtit mig låna deras tvättmaskin lite då och då.

Men det är bökigt då man måste köra tvätten dit med bil, och sen samma procedur tillbaka. Och att sitta där en hel dag bara för att få undantvättat, och inte kunna göra någonting annat, känns inte alls särskillt bra i längden.

Nu har i of kära mor passat på att tvätta vårat byk då inte jag varit där. Har ju måst åka hem och gjort lite annat också.


Tack kära Mor och  Far för att jag fått störa! :))


Nu ska jag pilla i mig lite frukost och fundera ut om jag ska baka nått och vad i så fall. Herr B fyller år på lördag!!! ;)) Så ni goda vänner, som vi känner privat, är hjärtligt välkomna på enkelt födesledagskaffe med dopp på lördag efter lunch! :))







Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards