Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Dagen idag

Av Annelie - 30 juni 2009 19:59

Vaknade vid 6.30 av att jag hörde min stora grabb göra sig i ordning för sitt jobb. Han jobbar på golfbanan i Bjurvattnet och börjar kl 7 varje morgon. Kontoret har dom här i Boliden.

Så fort han klev utanför dörren så klev jag upp. Gick ner i källaren och började stöka på med tvätten.

Traskade mina tre våningar upp från tvättstugan och började sortera och flytta om i skåp och lådor. En timme senare ner och skiftade om i maskinerna och upp igen. Nu var kl strax över åtta. Tog Heron och gick ut på en helt underbar morgonpromenad mot vårat vattehål i Boliden - Sidtjärn. Där badade Heron... eller bada och bada... Han går bara så långt ut tills vatten nuddar under magen. Sen vänder han tillbaka. Men där blev vi ett bra tag. Heron busade och "badade", hämtade kottar och pinnar. Han var såååå lycklig!

Vi var hemma igen vid halv tio-tiden. Då var det dax för ny omgång tre våningar ner.

Började rota runt i min äldsta sons byråer. Vet att det kan finnas överraskningar en mor inte vill veta om. Han är ju ia lalla fall över 18 år nu. :P 

Men det är risker man får ta när man vill hjälpa till och visa vart nytvättade kläder skall ligga. Annars har dom en viss förmåga att hamna på hans golv.

Och nej! Jag hittade inga överraskingar där jag rotade och försökte snygga till. *L*

Efter lunch kom Herr och Fru K förbi och hämtade upp mig. Vi åkte därefter ut till Finnforsfallet och tog en välförtjänt liten fika och rast vid det mysiga lilla sommarkafféet där. Var mycket trevligt och väldigt skönt att bara koppla av och surra bort en stund med goda vänner.


När jag kom hem hade brevbäraren stoppat ett brev i mitt brevinkast. Såg att det var från Gymnasieintagningen. Det gällde min mellanson!

Nu skulle vi få klara besked om han kommit in på sitt förstahandsval eller inte, eller nått överhuvudtaget.

Jag slet upp kuvertet! Läste fort! JAAAAA!!!! Han hade kommit in med ganska god marginal. Jag blev så glad att ett gäng glädjetårar trillade ner efter kinden. Han hade sökt och ville gå Elprogramet. Så tycks vi få ytterligare en elektriker i våran familj. Min farbror, min pappa, en av mina bröder, en kusin åt mina söner är elektriker. Min äldsta ska börja det sista och tredje året på elprogramet nu i höst. Då blir även han elektriker. Och nu min mellangrabb!!!

Det måste finnas en oerhört stark el-gen i vårat släkte! *L*

Sen återstår bara att se vad min yngsta grabb väljer för program den dagen det blir hans tur att söka. Själv tror jag att han skulle passa och jobba med barn och ungdomar som behöver lite extra stöd och vägledning i livet. Kanske bli socionom eller nått liknande. Den som lever får se! :)


Pratade med min mor i telefonen. Hon påminde om att min brors son fyller åtta år idag! Ops... Det höll jag på att glömma totalt! Inte bra...

Snabbt iväg på ICA extra och inhandla presenter, och sen traska vidare till mina föräldrar där alla höll till.

Blev ett glatt möte med det lilla åttaåriga charmtrollet! *L*

Min kära mor bjöd på pannkakor till middag åt oss som var där. Mycket mumsigt och gott!

När maten sjunkit en stund åkte min bror och hans två sötnosar och hämtade min yngsta lillebror och hans sambo. Dom skulle åka och ta ett kvällsdopp i Finnforsbadet. Jag och min storgrabb åkte dit vi med. Heron fick självklart följa med. Men han är då värsta badkrukan vill jag lova. Heron alltså. Storgrabben min däremot han inte mer än ner i vattnet förrän han dök och simmade på som bara den. Mina två bröder stod och huttrade länge innan dom tog mod till sig och doppade sig. Brorsbarnen var snabbare än sin pappa och farbror. Min svägerska doppade fötterna och vände tillbaka till torra land. Jag höll mig en bra stund nere i vattnet, men max upp till knäna, i förhoppning att kunna lura ut Heron lite djupare och till att simma lite.

Gick inte alls så bra. Så det slutade att jag bar ut honom en liten bit och höll honom under magen ett tag så han sen själv fick simma in mot land igen. Gjorde så ungefär tre gånger och berömde honom glatt och mycket varje gång han kom till land igen. Han såg smått förvirrad ut stackarn. Som om "ska man vara glad nu?".

Han tyckte bättre om lekarna uppe på land i stället.


Var glassugen som bara den när vi började åka hemmåt. Stannade av vid ICA för och köpa lite glass. Men det gapade tomt i glassdiskarna! Hittade en dajmstrut och köpte den. Kan informera om att det var lika illa på OK/Q8 med. Det märks att det varit många varma dagar.


Nu är det kväll och jag känner mig mycket nöjd med dagen!

I morgon ska jag böka och stöka på lite till och sen försöka hinna träffa fröken N och hennes lille go´kille. Kommer även att få hjälp av far min att köra skrot till återvinningsstationen i morgon kväll.

Hoppas även att jag hinner träffa min underbara Herr B snart. Om inte i morgon så verkligen på Torsdag! För då är min plan att åka dit till honom! *L*


Fortsatt go´kväll och kram på er alla!

 
 
Berith

Berith

1 juli 2009 08:45

Vilken underbar dag !!!
Här njuter vi , fast bada...näää, där gårgränsen , men Max han badar för glatta livet =)

Ha det gott!!
Kramen Berith =)

http://maxmax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 8 februari 2010 08:09

Ja, vad annat kan man säga. Bara massa elände och sjukdom. Herr B´s pappa blir fort sämre i sin demens. I lördags belv han hastigt inlagd på en geriatrikavdelning för utredning. Skönt att det blir gjort så vi får svar på vad det är som händer rikti...

Av Annelie - 21 januari 2010 08:04

Den senaste tidens bristande närvaro här inne på bloggen är pga av att jag inte haft någon som helst lust att sätta mig vid datorn för att skriva. Vid datorn har jag dock suttit när jag varit inloggad på facebook. Inte hela tiden förståss, men lite...

Av Annelie - 10 december 2009 08:06

Har bott i min lägenhet sedan 1 December 2001. Trivs så himla bra här. Det är lägenheter som under slutet av -80 och början på -90 genomgick en rejäl renovering. Många av lägenheterna har slagits ihop och blivit större. Det finns dock inga större l...

Av Annelie - 9 december 2009 07:55

Fick detta mail av min mycket goa vän AW från östgötaskogarna. Var rätt kul så jag tänkte dela med mig. =))   ~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~ Kära Dagbok ,   Jag har precis fyllt 45, och min son (älskling!) gav mig en veck...

Av Annelie - 4 december 2009 13:23

Äntligen! Ja, jag säger bara ÄNTLIGEN ser det ut som om vi kommer oss ut till stugan i helgen! Så just nu har jag verkligen inte tid att sitta här och knappa på tangentbordet. Har iaf precis kommit hem efter en "lunchdate" med Fru K, Fru L, Fröke...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards