Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Annelie - 16 juni 2009 22:31

Nä, jag hinner bara inte. Och när jag väl får en ledig stund över, ja då är jag så trött att jag bara måste få vila och koppla av helt och hållet.

Men... Loppisen blev en totalflopp!!!

Men det berodde på stor del av det pissiga vädret. Var värdelöst lite folk på marknaden. Drog inga folk alls!

Men som jag förstår så är det BFFI här i Boliden som håller i trådarna för den marknadsmissär som drabbat samhället. Nu kan dom ju inte rå över vädrets makter. Men de gamla urdankade stofilerna som sitter och bestämmer vad marknadsplatser ska kosta och vilka attraktioner som ska hyras in, skulle behövas bytas ut hela bunten.... För läääänge sen dessutom. Finns inget som helst nytänkande hos dessa trångsynta gubbar och tanter.

Det finns visst de som försökt ge förslag på förbättringar och förändringar.

Men gamla tjurskallar är svåra att rucka på. Ursäkta mitt hårda uttryck nu. Men dom måste nog dö bort från sina poster innan andra yngre förmågor tar över och gör nått vettigt av Boli´marknaden.

Nu ryktas det förvisso att nästa år kommer att bli den absolut sista marknaden som arrangeras här i Boliden. Förmodligen lika bra det.

Stofilerna har redan underminerat och förstört tillräkligt för att det ska kunna existera vidare.

Som sagt... Förutom att vädret ställde till det så var marknaden en skam för alla marknader.


Mina barns pappa med sambo kom redan kl 7 på Söndag morgon för att hämta upp våra två yngsta killar. Dom körde hela dagen, och kom inte hem till Linköping förrän vid 21 tiden på kvällen. Resan hade gått bra. Regn i stort sett hela vägen ner. Men i Linköping sken solen mellan molnen.


Idag följde jag min mor till Lycksele. Hon skulle på ett återbesök hos sin läkare. Alla prover som hon hade tagit härom vecka var jättebra. Dom mätte hennes omfång runt magen. Hon hade minskat med ca 16 cm sen operationen för ca 8 veckor sen och gått ner jättebra i vikt. Läkaren hade sagt att hon gick ner alldeles lagomt i snitt per vecka. Mamma var glad och nöjd med besöket.

Heron slapp följa med idag. Tror han skulle tyckt det blev tråkigt att mestadels sitta i en bil och bara vänta. Så han fick vara hos sin polare Max och hans goa matte fröken W. Heron lär ha haft en toppenrolig och jättebusig dag med sin vän Max! Han har sovit hela kvällen hittills. *L*

Vi gick även lite på stan i Lycksele. Gjorde lite affärer. Ögonfröjdades mest. Det fanns inget jag kännde jag vill ha. Träffade en barndomskamrat på Öhmans. Henne hade jag inte träfat sedan vi var barn! Hon hade känt igen min mamma, och mamma tyckte även hon såg en aning bekant ut. Jag stod i provhytten brevid den hon var i när hon sa sitt namn för mamma. Namnet kände jag igen direkt. Jag fullkomligt flög ut ur min provhytt! Hon undrade nog vad som flög i mig. Jag presenterade mig och då förstod hon och mindes mig sen vi var små.

Gu´vad roligt det är när man springer på "gammla" bekanta bara sådär! :)

Vi stod och surrade en stund. Sen var jag och kära mor tvungna att bege oss vidare. Vi skulle ju hinna med Dollar Store också. *L*

Hittade bara en mycket praktisk grej för saft en varm, mygg - knott - geting och flugrik sommar. En större burk, rymmer kanske närmare två liter, med tättslutande lock och en tapp längre ner. Hela 30 spänn kostade den! Den köpte jag! Annars fanns inget som jag vill ha.


På vägen hem kom vi på att vi skulle åka genom Norsjö och hälsa på en lillebror till min mor. Hans "gumma" fylld 60 för några dagar sedan. Så vi tänkte hon skulle få en kram och att dom kunde få bjuda på kaffe.

Blev en mycket trevlig liten stund vi satt där och surrade med. :)


Sen hem!

Nu är jag så trött. Har för mig att jag har tvättid i morgonbitti kl 7.

Men det har jag inte orkat gå ner och kollat nu i kväll. Jag tar det i morgon när jag vaknar.


Nu blir det att gå ut och pinka Heron, borsta tänder och sen bara sova såååååå himmla gott!


Natti natti kära bloggvänner! :)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards