Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Annelie - 26 juni 2009 12:55

Oj, vad svårt det är att hinna med och blogga nu förtiden.

 Det hemliga projektet tar all min lilla kraft och energi för att överhuvudtaget hinna med nått annat.

Men nu till helgen tar jag "ledigt" och drar till stugan med gubben min.


Värmen är slående just nu. Var ute på förmiddagspromenad i Skellefteå med Heron igår. Gick då längs ån som går bara ett stenkast ifrån där Herr B bor.

På tillbakavägen fick jag syn på någor jag bara sett spår av under många år och tillfällen. Men aldrig den som skapat spåren. En bäver som sakta kom simmande mot bron där jag och Heron just stod och filosoferade. Jisses vad stor den var! Har ju bara sett dom på bilder och på tv förrut. Men att få en uppfattning om deras storlek är svårt då.

Snabbt försökte jag fippla upp min mobilkamera. Ville försöka få en bild på den. Då jag höll på att fippla på som bäst stannade den liksom av och bara stirrade på mig med viss misstänksamhet.  Precis då ja skulle till att trycka av, dök den mjukt och smidigt ner under vattet. Jag stod och spanade efter den ett tag då jag upptäckte att den simmat uppströms en bra bit bort. Sen försvann den helt.

Jag och Heron var ner och spande efter den idag med. Men den ville inte ha besök och visa sig.


Nu har jag inte tid att sitta här nått mer igen. Ska förbereda inför stugan-resan! :)))


Solskenskramar på er alla! :)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards