Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Annelie - 11 juni 2009 14:34

Vet att jag inte uppdaterar så ofta just för tillfället. Men det kommer att bli bättre vart efter. Jag lovar! :)

Det är lite mycket nu omkring mig och min lilla familj. Jag kommer även här att förklara allt mer utförligt  någon gång under hösten. Så ni får ge er till tåls lite. *L*

Sen är det ju det där med att min asöner snart åker ner till sin pappa och deras jättegoa styvmamma med. Dom blir då borta precis hela sommarlovet.

Det känns sisådär. Min äldsta grabb blir kvar här hemma, då han fått jobb som täcker hela sommaren.

Barnens pappa och styvmamma börjar sin resa upp nu i kväll och beräknas komma hit till lilla Boliden tidigt i morgonbitti. Det ska bli så roligt att få träffa dom igen. Har ju inte sett dom på jättelänge nu.

Barnens styvmamma och jag är mycket goda vänner. Jag är inte bitter eller på något annan vis sur på mitt ex, barnens pappa. Visst... visst har vi lite olika åsikter och så mellan varven. Men det har ju även jag och mina allara bästa vänner med. Och inte är vi ovänner för det! :)

Näää... Vi har fått tre helt underbara goa söner tillsammans. Och även om vi valde att skilja oss för över 7 år sen, så har vi allti varit rörande överens om att barnens bästa alltid ska gå i första hand.

Pappan och styvmamman är dom bästa för mina söner när dom är där. Och jag hoppas, i alla fall försöker jag, att vara den bästa för dom när dom är hos mig.

Jag har inge problem med att bjuda deras pappa och styvmamma hit på middag. Har dom dessutom åkt över 100 mil är det inget snack om saken. Dom kommer ju hela vägen hit för pojkarnas skull! :)


I morgon går alltså min 16 åring ut grundskolan. Han går ut 9:an!

Min lilla gullplutt som över denna jul helt plötsligt drog om mig i längd så det rök om det. Praktiskt på sätt och vis... Nu kan jag ropa på honom när jag inte når något som ligger längst upp på hyllan. :)


Jag har beställt blommor både från mig och barnens pappa som min 16 åring ska få när han kommit ut från kyrkan i morgon. Lär bli knöckfullt som vanligt. Halv tio ska bla hans klass vara i kyrkan. Jag planerar att vara där redan kl nio. Tänker ha sittplatser den här gången. Tänker då särskilt på barnens pappa och styvmamma som suttit och åkt hela natten. Jag garanterrar att dom helst vill sitta ner den timman vi är i kyrkan.


Sen blir det skolgården och allt enligt tradition så samlas hela högstadiet och bildar en kramring. Det kommer att fällas många tårar för de som nu lämnar skolan efter hela nio år. Många känslor som stormar upp innom dom. Nu ska dom ut på sommarlov. Många av dom har fått sommarjobb. Men sen börjar livet i en ny skola på annan ort och med nya klasskamrater.


När allt kramande och tårtrillande är klart, drar vi allihopa ner till mina föräldrar för att fika smörgåstårta, äta tacopaj, gräddtårta och go´fika!

Vi lär rulla därifrån tillslut! :P

Sen misstänker jag att barnens pappa och styvmamma gärna vill slumra till några timmar. Dom har bokat rum uppe på Anexet här i Boliden.

När så klockan sen blir runt 19 så blir det middag hemma hos mig. Då kommer pappan och styvmamman hit och äter med oss.

Synd bara att inte Herr B och hans äldsta med flickvänn kommer och är med. Men dom har annat trevligt för sig. Herr b´s son tar nämligen studenten idag! Herr b med son ska då hitta på nått trevligt ihop tillsammans i morgon. :)


Nu ska jag strax iväg och handla. Ska fixa och göra klart salladen som ska vara tills i morgon kväll. Dra en dammtrasa i vardagsrummet sist av allt. Sen är jag nöjd!


Nu kanske jag inte hinner eller orkar in nått mer förrän nästa vecka nån gång. Men jag kommer tillbaka. För eller senare! :)


Sommarsolig Kram på er alla trogna och nya bloggläsare!


:)


Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards