Direktlänk till inlägg 4 september 2009

Möte med Ungdomens värld och en Björn!!!

Av Annelie - 4 september 2009 22:33

Min yngsta son, S, drog till UG ( UngdomsGården) tidigare ikväll. Dom skulle ha tårtbakartävlig! Herr B´s yngsta, L, blev rätt nyfiken på stället som S skulle till. Så efter lite lätt övertalning åkte Herr B, jag  och L dit för att kolla in stället. Herr B´s mellersta grabb D följde givetvis också med.

Så gott som alla ungdomar, som för kvällen var där, hade samlats i köket runt köksbordet när vi kom. Det var ett himla tjatter och munter stämning! *L*

Minnerna kom snabbt tillbaka. Dels mer eller mindre bodde jag själv på UG när jag hade rätta åldern inne. Sen jobbade jag där tillfälligt under en period när jag flyttat tillbaka hit upp.

Oj, vad mycket roligt man haft där :))


Vi fick gå runt och titta i lokalerna. Dom har fått det så himla fint och fräscht där nere. Nattvandrarna håller på med ett hemligt projekt inne i gamla tv-rummet. Vi som gäster för kvällen fick givetvis tjuvkika! =P

Kan väl avslöja att det blir ett helt nytt rum, och hur otroligt fint som helst! :)) Mer än så kan jag inte avslöja. Till och med D och L har lovat att inte skvallra för nån. ;))

Åkte hem efter att först ha inhandlat lite chips och läsk i UG´s kiosk.

Trodde det skulle börja en bra film på femman. Men efter ca 20 minuter fattade vi fortfarande inte vad filmen skulle handla om, så grabbarna, D och L slog över till sexan i stället.


Herr B hittade tidigare idag en jättebillig och jättefin uppblåsbar bred madrass till sina söner. Den står nu bäddad och klar att användas.

Hoppas nu bara att dom kommer att kunna sova hyffsat bra i den.

Det större problemet till eventuell störd nattsömn kan vara katten Luna!

Av nån märklig anledning blir hon alltid som mest goasjuk mitt i natten när man sover. *L*

Men jag tror grabbarna fixar det. Dom är ju inte helt ovan vid djur. Så dom kan nog knuffa ner henne lite försiktigt med bestämt om det skulle behövas.


Fick just en länk av Fru K inne på facebook...


http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article330276.ece


Min gode vän Fröken B, brukar ju gå den svängen genom skogen i stort sett tidigt, "före skam" ;) varje morgon med sin hund Max.

Jag hoppas hon läst detta och håller koll närmaste tiden när hon traskar runt där.Jag vill inte att min ofödde brorsbarns mormor blir björnmat! *hua ligen".. hämska tanke!

Tack och lov går björnar i ide till vintern. Björn vill jag gärna se i vilt tillstånd. Men gärna inte möta den på det viset!


Nämen, nu tänker jag inte blogga mer i kväll. Får se om jag hinner blogga nått i morgon.


Sov Gott alla bloggisar, och jättetrevligt att just DU tittade in! :))


Varm kram till er alla! :))

 
 
Berith

Berith

5 september 2009 08:46

Hahah..jag tor nog inte björnen vill knapra på mig...jag smakar nog inget vidare..Tack för omtanken !! =))
Jag har gått denna svängen stort sett varje morgon före skam i tolv års tid och kommer att fortsätta med det så länge knäna bär mig ;))

Ha en mysig lördag vännen !!
Kram =))

http://maxmax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 8 februari 2010 08:09

Ja, vad annat kan man säga. Bara massa elände och sjukdom. Herr B´s pappa blir fort sämre i sin demens. I lördags belv han hastigt inlagd på en geriatrikavdelning för utredning. Skönt att det blir gjort så vi får svar på vad det är som händer rikti...

Av Annelie - 21 januari 2010 08:04

Den senaste tidens bristande närvaro här inne på bloggen är pga av att jag inte haft någon som helst lust att sätta mig vid datorn för att skriva. Vid datorn har jag dock suttit när jag varit inloggad på facebook. Inte hela tiden förståss, men lite...

Av Annelie - 10 december 2009 08:06

Har bott i min lägenhet sedan 1 December 2001. Trivs så himla bra här. Det är lägenheter som under slutet av -80 och början på -90 genomgick en rejäl renovering. Många av lägenheterna har slagits ihop och blivit större. Det finns dock inga större l...

Av Annelie - 9 december 2009 07:55

Fick detta mail av min mycket goa vän AW från östgötaskogarna. Var rätt kul så jag tänkte dela med mig. =))   ~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~ Kära Dagbok ,   Jag har precis fyllt 45, och min son (älskling!) gav mig en veck...

Av Annelie - 4 december 2009 13:23

Äntligen! Ja, jag säger bara ÄNTLIGEN ser det ut som om vi kommer oss ut till stugan i helgen! Så just nu har jag verkligen inte tid att sitta här och knappa på tangentbordet. Har iaf precis kommit hem efter en "lunchdate" med Fru K, Fru L, Fröke...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards