Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Sommarens Sammandrag

Av Annelie - 17 augusti 2009 13:14

Min äldsta son bilade ensam hela vägen ner till sin pappa och plastmamma förra fredagsnatten. Han hade bara en veckas ledigt i sommar och den ville han självklart spendera nere hos sin far. Min äldsta sons småbröder har ju varit där hela sommaren. Alla pojkarna kom hem välbehållna sent i lördags kväll. Min oro över att han ensam skulle köra fram och tillbaka, en resa på närmare 200 mil tur och retur, har varit rent ut sagt plågsam.

Hela tiden gick mina tankar till min underbart goda vän och "syster" A och hela hennes familj som omkom i en tragis trafikolycka för snart 13 år sen.

Med dom i åtanke och den starka sorg som då drabbade oss... fyra kistor, två stora och två små, så bara vill jag inte uppleva en sån stark sorg igen.

Nu gick allting bara bra med mina söner. Dom var givetvis väldigt trötta när dom väl kom hem, men dom var välbehållna!!! :)

Bara ca 10 minuter innan dom svängde in på gården här nere, så ringde deras plastmamma. Hon var lite ledsen och mycket tagen... Hon berättade att barnens farmor dött samma eftermiddag.

Ett väldigt sorgligt besked. Men hon har varit sjuk i så många år. Har bla haft en grym värk som man inte kunnat göra någonting åt. Hjärtat har krånglat en hel del av och till. Mycket mer sista tiden. Det är skönt för henne att slippa all värk och oro hon haft. Hon har fått ro!

Men sorgen och saknaden efter henne finns ändå där. Hon var min svärmor i över 13 års tid och mina barns farmor!


Vila i frid B.P


Det verkar som om mina barn vill vara med på begravingen. Då blir det att dom snart åker neröver igen. Men då blir det troligtvis tåg eller flyg.


Idag blir inget vettigt gjort. Allting känns märkligt konstigt och skönt på samma gång. Saknar givetvis att vakna upp i "paradiset" och bara strosa runt där och bara va´. Men här blir det att komma tillbaka i gamla rutiner. Skönt på ett sätt. Ordentliga mattider, lägga sig skapligt på kvällen, vakna på morgonen osv...

Jag trivs med någorlunda fasta rutiner. Då vet man vad som händer och gäller med jämna melanrum. Hos oss är mattiderna framförallt viktiga. Det bör dom väll i och för sig vara för alla. Det mår kroppen bästa av! *L*

Men det är enkare under skolsäsongen. Då blir det frukost på morgonen innan pojkarna drar till skolan, lunch mitt på dagen ( sönerna äter på skolan förstås) och middag kl 17.

I morse åt grabbarna havregrynsgröt kokt på mjölk och riktigt smör.

För ni nya läsare så beror det på min mellanson  att havregrynsgröten tillags på det fetare alternativet. Att jag sen gör lika till mina tre söner beror på att dom alla är rätt tunna i kroppen och har lite för lågt BMI alla tre.

Själv får jag nöja mig med en havregynsgröt på vatten! *L*


Nu ska jag gå och surra lite med min yngsta son. :))

 
 
Berith

Berith

17 augusti 2009 14:39

Skönt att det gick bra och att de är hemma igen välbehållna !! =)
Tråkigt med deras farmor , men hon har det säkert bra där hon är nu =)

Jag har aldrig "tråkigt" =))
Men du är så välkommen så ...fast det måste bli på eftermiddagen någon gång , för jag skall till min pappa på förmiddagen , sedan ska jag till "lillan" och hämta ett bord och ev en golvlampa som hon tröttnat på...återvinning med andra ord ;))

Ideén var god ;D ..Jag hör av mig =)

http://maxmax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 8 februari 2010 08:09

Ja, vad annat kan man säga. Bara massa elände och sjukdom. Herr B´s pappa blir fort sämre i sin demens. I lördags belv han hastigt inlagd på en geriatrikavdelning för utredning. Skönt att det blir gjort så vi får svar på vad det är som händer rikti...

Av Annelie - 21 januari 2010 08:04

Den senaste tidens bristande närvaro här inne på bloggen är pga av att jag inte haft någon som helst lust att sätta mig vid datorn för att skriva. Vid datorn har jag dock suttit när jag varit inloggad på facebook. Inte hela tiden förståss, men lite...

Av Annelie - 10 december 2009 08:06

Har bott i min lägenhet sedan 1 December 2001. Trivs så himla bra här. Det är lägenheter som under slutet av -80 och början på -90 genomgick en rejäl renovering. Många av lägenheterna har slagits ihop och blivit större. Det finns dock inga större l...

Av Annelie - 9 december 2009 07:55

Fick detta mail av min mycket goa vän AW från östgötaskogarna. Var rätt kul så jag tänkte dela med mig. =))   ~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~ Kära Dagbok ,   Jag har precis fyllt 45, och min son (älskling!) gav mig en veck...

Av Annelie - 4 december 2009 13:23

Äntligen! Ja, jag säger bara ÄNTLIGEN ser det ut som om vi kommer oss ut till stugan i helgen! Så just nu har jag verkligen inte tid att sitta här och knappa på tangentbordet. Har iaf precis kommit hem efter en "lunchdate" med Fru K, Fru L, Fröke...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards