Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

Man kan inte tro det är sant

Av Annelie - 9 juli 2009 13:07

... men så är det. Klara fakta från det verkliga livet! Går bara inte att bestrida.

Bara att acceptera, ge efter för sitt begär, glömma och gå vidare.

Det är faktiskt länge sedan nu. Men som en klar blixt från himlen kom då så suget. Ni vet ett sånt där sug som man får rejäl abstinens av och blir skitgrinig av om man inte gör nått drastiskt.

Idag blev mitt godissug bara för mycket! Ja, jag erkänner bara sådär rätt av. Jag kunde inte hålla emot. *tittar i backen och skäms* ...

 Lördagsgodispåsen som köptes in i lördags och avnjöts framför tv:n med hög mysfaktor, och som det blev kvar en massa gott av, hamnade i skafferiet i väntan på nästa lördag.

Men idag löpte godismonstret amok och tog över min kropp och vilja totalt.

Visst.. Jag åt inte upp allt. Det finns godis kvar. Men just nu sitter jag med fruktansvärt dåligt samvete.

Jag kände av det begynande suget redan igår kväll. Men kunde då fortfarande styra över monstret. Jag tog en hälsosam brödbulle med salami, västerbottensost och gurka på i stället.

Idag kunde jag inte hålla emot....

Skulle kunna tro att jag är i den perioden av månaden då det börjar var dax för "röda veckan". Men icket alls då. För det är just sånna gånger jag kan bli så där hysteriskt sugen på allt gott, slibbigt och onyttigt.

Nu bara blev det så ändå. Fattar det inte.

Bara att konstatera, man är en märklig tingest som inte ens förstår hur man själv funkar alla gånger.


Men nu blir det inge mer "synda" idag. Nu måste jag låta mitt samvete tukta det lilla godismonstret i fred. Tack och lov blir det inte riktigt så här illa varje gång. Men de gånger det händer är det ändå ganska jobbigt.


Tog en liten skön promenad med lillskrutten Heron för en liten stund sedan. Det är riktigt skönt ute faktiskt. Gick längs Klintforsån och hoppades få återse bävern som jag och Heron stötte på för ett par veckor sedan. Inte en skymt av det vackra djuret gick att se.

Har för mig dom egentligen är rätt skygga. Så jag är ändå otroligt glad över att ha fått se en i det  verkliga  vilda livet och inte på nån djurpark.


Jag älskar djur och natur. Inte konstigt jag bara älskar att vara ute i "vårat" paradis. Där mitt ute i skogen, finns fåglar med de mest häpnadsväckande läten. Enkelbeckasinen med sitt alldeles säregna ljud som den ådstakommer genom att tvärdyka genom luften och göra nått med vingarna, som i sin tur avger ett ytterst märkligt ljud.

Sen finns där nån typ av fågel som låter som en osmörjd gammal cykelpump som gnislar frenetiskt. Skulle vara intressant att veta vad det är för fågel som låter på det viset.

En natt vaknade jag att det lät som om min hund Heron låg och gnällde. Som om han vill in i ett rum där han absolut vill in. Jag gick upp för att kolla.

Yrvaket tittade han upp ur sin bädd när jag klev in i köket. Han fattade ingenting.  Inte jag heller! Stod en stund alldeles tyst och lyssnade. Då hörde jag det där gnällande påkallande ljudet utifrån igen. Precis som en hund som gnäller efter uppmärksamhet.

Men jag såg varken till rävar eller vargar i närheten. Och kunde dessutom lokalisera att ljudet kom uppifrån luften. Det var en fågel även denna gång!

Inte klokt hur fåglar kan låta! *L*


Renar finns det gott om. Dom är inte så himla skygga. Hade vi inte haft staket runt hela gården skulle dom nog komma ända upp på farstutrappen. *L* En och annan älg finns det med. Dom avslöjar sig sjä'lv genom att lämna spillning precis utanför staketet. Har dock inte lyckats se nån än. Men det blir nog med tiden.

Mygg, knott, svidarn, festingar och bremsar i alla storlekar kan jag mer än gärna vara utan. Nog för att jag gillar djur. Men där går definitivt min gräns.

Att sen kalla dessa varelser för djur är nästan en förolämpning mot de andra djuren. Tror även dom skulle tänka sig leva utan dom.

Ok... Det finns fåglar som äter insekter. Men dom kan väl börja livnära sig frön, bär och frukter i stället.


I morgon åker vi ut till "vårt" underbara paradis. Bara jag och Herr B! Inga barn = inga uttråkade ungdomar som tycker det är skittrist att vara där. Och inte kan ta egna initiativ till aktiviteter utan att jag och Herr B ska fungera som dagisfröknar åt dom för att dom ska vara nöjda! ;))

Direkt jag kommer dit ut ska jag kolla om det blivit några fågelungar av äggen som en bofink lagt i krukan på farstun. Jag hoppas verkligen äggen klarat sig. Honan har ju inte varit så förtjust i att vi varit och stört hennes boplats. Men hur förklarar man för en liten fågel att man inget ont vill, och att hon kanske borde tänkt sig för och valt en annan boplats innan hon la äggen?

Nu försöker vi "störa" så lite som möjligt. Vi försöker att inte springa in och ut genom dörren så ofta. Sen försöker vi hålla oss på behörigt avstånd när vi väl är ute.


 I morgon åker vi, Herr B och jag, till stugan!!! :))


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 8 februari 2010 08:09

Ja, vad annat kan man säga. Bara massa elände och sjukdom. Herr B´s pappa blir fort sämre i sin demens. I lördags belv han hastigt inlagd på en geriatrikavdelning för utredning. Skönt att det blir gjort så vi får svar på vad det är som händer rikti...

Av Annelie - 21 januari 2010 08:04

Den senaste tidens bristande närvaro här inne på bloggen är pga av att jag inte haft någon som helst lust att sätta mig vid datorn för att skriva. Vid datorn har jag dock suttit när jag varit inloggad på facebook. Inte hela tiden förståss, men lite...

Av Annelie - 10 december 2009 08:06

Har bott i min lägenhet sedan 1 December 2001. Trivs så himla bra här. Det är lägenheter som under slutet av -80 och början på -90 genomgick en rejäl renovering. Många av lägenheterna har slagits ihop och blivit större. Det finns dock inga större l...

Av Annelie - 9 december 2009 07:55

Fick detta mail av min mycket goa vän AW från östgötaskogarna. Var rätt kul så jag tänkte dela med mig. =))   ~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~~ Kära Dagbok ,   Jag har precis fyllt 45, och min son (älskling!) gav mig en veck...

Av Annelie - 4 december 2009 13:23

Äntligen! Ja, jag säger bara ÄNTLIGEN ser det ut som om vi kommer oss ut till stugan i helgen! Så just nu har jag verkligen inte tid att sitta här och knappa på tangentbordet. Har iaf precis kommit hem efter en "lunchdate" med Fru K, Fru L, Fröke...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards