Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Annelie - 13 juli 2009 14:18

Tänk vad mycket man kan fundera på medans man städar.

Jag kom och tänka på mina två yngsta söner som nu är hos sin pappa och bonusmamma nere i östergötland och bara har det bra. Misstänker starkt att dom just nu är ute på landet där deras pappa har ett sommarhus.

Där har alla mina söner tillbringat alla sina sommrar sen dom födda blev.

Dom älskar att vara där ute. :))

Jag har inte hört från dom på flera veckor nu. Det betydre att dom fortfarande mår toppen och inte har speciellt tråkigt och inte heller nån nämnvärd hemlängtan. Jag har ringt dom några gånger. Men dom har inte mycket till tid att sitta och kallprata. *S*

Däremot har jag mycket god kontakt med deras bonusmamma som dessutom kommit att bli en otroligt god vän. Henne hör jag av på ett eller annat vis nästan varje dag.

Det är så tryggt att verkligen veta att dom har det bra. Jag litar fullständigt på deras bonusmammas goda omdömme. Hon har ett oerhört varmt hjärta som räcker både till sina egna jättefina tre barn och mina söner.

Jag lovar.. En bättre bonusmamma finns inte! :))


Ska nog allt försöka ringa grabbarna i kväll. Får se om dom känner för att pratat en stund med sin "gamla" ;)) mor sin.


Av Annelie - 13 juli 2009 12:25

Tvättmaskinen snurrar med sin andra tvätt. Fösterna i vardagsrummet skiner som aldrig förr!

 *sneglar mot köket*.... Snart blir det en match med några köksskåp!

Men först en liten microrast på ... några lämpliga minuter. *L*



Av Annelie - 13 juli 2009 10:43

Helgen har som vanlig varit helt underbar! Och aldig har jag känt mig så lycklig och fylld av lugn och tillförsikt inför framtiden.

De dagar jag fått vara ute i stugan med min älskade Herr B är verkligen stärkande för mig.

Vi har ätit gott och bra tagit en sak i taget i vår alldeles egna takt. Och jisses vad mycket man hinner sånna gånger.

Herr B har kämpat ute i gamla ladugården och bak i logen. Han har börjat rensa upp och sortera blad de saker som finns där. Han hann även klippa den stooora gräsmattan. Tur han har en gräsklippare man sitter på. Annars hade han nog inte varit klar än. *L*

Själv gick jag igenom skafferiet och rensade ur lite gamla utgångna varor. Skurade ur ordentligt och stoppade in det som var kvar plus tre kassar medhavda skafferivaror. Nu har vi mat i både kyl, frys och skafferi så vi skulle kunna klara oss i några veckor i alla fall. *L*

Jag gjorde oss en jättegod rabarber och hallonpaj. Vaniljsås till förståss. Kändes så himla sommrigt att sitta ute och äta.

Ugnsgrillade revbensspjäll en kväll. Jättemumsigt!

Allting smakar så fantastiskt gott och bra när man är där ute! Och jag som då redan är rätt rund lär sannerligen rulla fram innan sommarens slut! *L*

Det är tur för mig att Herr B älskar mig precis som jag är! ;))


Nu ska jag inte sitta här och pilla på tangenterna. Har mycket som skall styras med idag. Men jag lär ta mig välförtjänta raster och filosofera lite om mitt eget lig mer under dagen... skulle jag tro... ;P



Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards