Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Annelie - 2 juli 2009 12:51

Hade stämt träff med mina "systrar" fru K och fröken NM kl åtta i morse vid Sidtjärn. Dom drog även med sig sina karlar, och familjen NM hade även med sig sin rara lilla smörcharmör till son.

Ni som följer min blogg vet att vi alla har varsin hund. Dom var ocskå med. Det var för våra hundars skull vi klev upp i ottan ( jaaa fröken BW. För oss var det ottan kl 7 i morse.. ;))  ).

Vid den tiden på morgonen är det fortfarande rätt svalt i luften. Bara ca 20 grader. Det fläktade lite skönt, brukar vara nästan inte vara några andra där vid den tiden. Hundarna kunde springa och busa fritt på gräsytor och i vattnet. Det var bara ett par traktorer och några "gubbar" som fixade lite en bit längre bort. Vi blev där ända till halv tio. Var så underbart skönt att bara vara där och njuta av att se hundarna trivas med att få rasa av ordentligt.

Familjen NM skulle sen vidare på sommardagis-inskolning med sin lillkille.

Fru K bjöd hem mig på frukost. Sagt och gjort. Promenerade hem till henne drack te och åt lite macka till. Hennes man satt givetvis med och höll oss sällskap med. Familjen NM kom dit efter deras lilla inskolning. Med sig hade dom go´fika. Mums vad gott det var! *L* Jag gillar dessa spontana träffar då vi kan sitta och surra bort tiden ett tag och bara få vara! Vi är experter på det! :))

Hela förmiddagen gick åt. Men nu är jag hemmvid igen och har nu en tanke på att dammsuga klart det lilla jag inte hann med i morse. Har även en tanke på att blaska av golvet en aning med. Tar ju egentligen ingen tid. Så det borde ju funka rent teoretiskt. Meeeen... Dagen är inte över än. Jag kan ju råka komma på nått annat att göra i stället. *L*

Skulle i och för sig prova få ta på en annan tjejkompis jag har, och höra om hon har möjlighet att komma hit och klippa mig idag. Vi har pratat om det i månader tidigare. Men det har liksom aldrig blivit av.

Hon håller just nu på att iordningsställa ett rum hemma i hennes hus. För hon tänker öppna en salong där. Hon är frissa i botten. Men pga värk så kan hon bara klippa när hon själv känner att hon fixar det. Salongen ska hon ha öppet och ta emot kunder helt efter egen förmåga. Hon lär väl inte bli rik på det. Men hon vill och kan inte bara sitta helt still heller.

Jag tycker ändå det är tufft gjort av henne. Men jag tror hon fixar det, eftersom hon gillar att klippa och framförallt träffa folk.  Duktig på att klippa är hon med! :))

Ja, ja,.. få se hur jag gör. Nu ska jag kolla lite i andras bloggar som jag följer med spänning och nyfikenhet! :)


Solskenskramar! :))

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards