Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Annelie - 6 oktober 2009 09:31

Ville bara medela att jag nyss fått reda på att Gula Villas TisdagsTräff är inställd idag på grund av sjukdom.

Men... vi tar nya tag och hoppas på en trevlig TisdagsTräff nästa tisadag i stället! =))


Krya på dig Fröken B! =)


Kramen!

Av Annelie - 6 oktober 2009 08:23

Var på badhusets gym igår förmiddag. Kändes rejält  i kroppen att jag legat på latsidan i ett par års tid. Orkade just INGENTING!!! *L*

Så nu blir det att ta det sakta men säkert så jag inte skrämmer bort mig själv därifrån. Efter en lättare fajt med maskinerna igår på gymet, så var det ledarledd ryggympa. Attans rackarns vad det tog på! Var helt övertygad om att jag inte skulle kunna gå idag, ens ta mig upp ur sängen. Men...upp kom jag och ännu så länge känns inget speciellt i kroppen.

Nu blir det att vara benhård med sig själv och träna regelbundet. Mest för att jag behöver det, men även för att jag egentligen tycker det är otroligt roligt med. Har tänkt försöka gå ner i vikt. Men ska försöka ta det lungt med viktnedgången denna gång. Har försökt gå ner i vikt förut med. Har lyckats till en viss gräns. Sen blir det tvärstopp och så börjar jag gå upp igen.

Den här gången ska jag försöka ta ett kilo i månaden. Sakta men säkert för att jag inte ska tröttna, bli less och ge upp för att jag har för bråttom. Men ett kilo i månaden borde jag klara av! Det är i alla fall 12 kilo per år. Helt klart godkänt i min egen referensram nuförtiden. Det innebär förvisso att det kommer att ta några år innan jag är nere på "normalvikt" som är mer hälsosamt för mig. Men det SKA gå!!! Det MÅSTE gå! *L*

Har ju varit på 40-års kontroll rätt nyligen, tagit prover och fyllt i ett kompendium av olika frågor om mitt liv och fått en samanställning på allt. En stjärnprofil för hur det ser ut för mig.

Mitt kolestorol var en liiiten aning för högt. Så om ett halvår ska jag tillbaka och ta nytt prov och se om jag lyckats få det att sjunka. Dessutom var min vikt alltför hög... fast det visste jag ju redan... =P  Annars såg allt riktigt bra ut för att vara just för min egen del.

Känns lite mer motiverat och ha allt svart på vitt. Nu ska jag först och främst få ner kolestorolet och med tiden även vikten till lämpligare nivå.


Jag och Herr B började vårt "nya" liv från och med första Oktober. Vilket för min del innebär ett sundare liv, mindre portioner på talriken och börjat på gymet igen. Skippa så mycket sockerprodukter som bara går, att verkligen tänka på vad jag stoppar i mig.

Men en unnardag i veckan ska jag ha - LÖRDAGEN!!! =D ... Men även den med måtta och sunt förnuft förståss.

Har även en stark fundering på att börja vattengympa igen, och ska nog verkligen göra det. En skön träning som är skonsam men effektiv. Synd bara att det ska vara så förtvivlat kallt i badhusvattnet. Känns som musklerna krampar ihop av ren förtvivlan. *L* Tack och lov finns en jättefin bastu att sitta och tina upp i efteråt! =)


Idag bjuder dagen på ett besök på Gula Villan! Hoppas min käre väninna, tillika min yngsta brors ofödda barns (filuren) mormor, mår lite bättre idag och kan komma och vara med oss där. =)

Ja, jag hoppas ju givetvis att så många som möjligt kan och vill komma och vara med oss idag och alla andra tisdagar. Man får ta med sig sin engen mat/fika om man inte vill ha just det vi serverar. Bara trevligt med sällskapet! =D Och har man små barn som ligger i vagn... Inga problem. Det finns ramp så man med lätthet kan dra in vagnen i huset. Eller om barnet är van att sova i vagnen utomhus.. Det finns mycket goda möjligheter för det med!

Så var inte blyga! Kom nu dit och ha en trevlig pratig stund med oss! =))


Ha en underbar dag och kul att just DU tittade in! =))


Kramen!


Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards