Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Annelie - 5 oktober 2009 07:53

Har inte kommit åt att skriva nått i helgen. Datorn har mer eller mindre varit upptagen med annat.

Herr B´s gulliga ungdomar, ja dom två yngsta, har varit hos oss och förgyllt helgen! Så alla datorer som vi har i huset har  varit upptagna mer eller mindre hela tiden. Finns tydligen inte så mycket annat att roa sig med när dom är hos oss... =/  Så förslag på nått att sysselsätta tonårsgrabbar mottages tacksamt! =)


Annars har inte mycket nytt hänt. Vi blev bjudna på middag hos familjen K i lördags. Mycket gott och trevligt!

Och i går (söndag) mitt i snöyran, kom Familjen NM hit och bjöd oss alla på kanelbullar. Var ju visst kanelbullens dag igår! =) Inte dumt det heller måste jag säga! Jätte mycket tack till båda familjerna som är bland de bästa vänner man kan få! Älskar er! =))


Ja, just det.. Snön kom igår! Precis då Herr B bytt till vinterdäck började det att snöa!

Det är nått visst, nått magiskt med första snön. Det är nått som klickar till i hjärtat och en varm sprittande glädje och upprymdhet uppenbarar sig!

Samma glädje som man hade från det man var barn. Snön hade knappt lagt sig så drog man ut sidor och pulkor, rullade stora snöbollar och byggde snögubbar och snölycktor!

Under en promenad igår såg jag några redan befintliga snögubbar som ståtligt stod och log! Kunde bara le tillbaka. =))

Heron, min hund var inte lika förtjust. Snön var trots allt väldigt blöt, och han frös rätt mycket stackarn.

Snön ligger kvar ännu så länge idag med. Ska strax dra med Heron ut på morgonpromenad. Sen ska jag ta min kropp och släpa mig till Badhusgymmet och träffa upp lite vänner och träna. För nu blir det andra bullar! Nu ska jag träna upp mig till ett sundare och bättre leverne! ..hahaha..


Blev ett kort inlägg den här gången. Måste hinna få i mig lite frukost med!


Ha det gott allihopa och kraaam på er! =))


Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du drömmar och mål du håller på att förverkliga?
 Ja
 Nej
 Nej, men skulle vilja

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards